Het einde van het jaar nadert en daarmee is het tijd om terug te blikken. Wat waren de meest besproken onderwerpen en welke artikelen trokken de meeste aandacht op ERM Online? Van blunders tot overnames en van verloren pakketjes tot innovatieve technologieën: dit waren de meest populaire stukken op de website van ERM.
Vlak voor het EK maakte Expert een welhaast klassieke fout: in haar folder verkocht ze trots allerlei producten met veel korting, speciaal voor het…WK. Die blunder leverde niet alleen een hoop reacties op, ook werd het ’t meest gelezen artikel op onze website. In dit geval een ietwat twijfelachtige eer.
Een ander goed gelezen artikel was onze reportage over King Colis, dat in september verloren pakketjes verkocht op het Utrechtse Hoog Catharijne. Binnen vier dagen verkocht het Franse bedrijf 20.000 pakketten.
Daarnaast kwam dit jaar naar buiten dat Jan van de Wouw na 9 jaar heeft besloten United Retail vaarwel te zeggen. De 57-jarige directeur wilde nog een keer in zijn werkzame leven een andere stap maken, maar doet dat met een gerust hart: “Ik denk dat het goed voor mezelf en ook goed voor United is dat er iemand komt voor de volgende stap.”
Tot slot werd in april bekend dat Whirlpool en Arçelik hun Europese activiteiten bundelen in een nieuwe entiteit genaamd Beko Europe B.V. Deze nieuwe samenwerking combineert Whirlpools expertise in grote huishoudelijke apparatuur met Arçeliks brede portfolio in consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Whirlpool behoudt een aandeel van 25% in Beko Europe, terwijl Arçelik 75% in handen heeft.
Meest gelezen artikelen in 2024
1. Expert blundert met WK-folder
2. Gokken op verloren pakketjes in pop-up store Utrecht
3. Jan van de Wouw vertrekt bij United Retail
4. Whirlpool rondt transactie met Arcelik (Beko) af