King Colis, het bedrijf dat zich richt op de verkoop van verloren pakketjes, heeft in vier dagen tijd 20.000 pakketten verkocht in zijn pop-upstore in Hoog Catharijne in Utrecht. De tijdelijke winkel zou oorspronkelijk vijf dagen open zijn, maar door de snelle verkoop was alles na vier dagen uitverkocht. In totaal kochten 7.000 klanten voor een bedrag van 700.000 euro aan pakketten.
Vanwege het grote succes zal het bedrijf binnenkort opnieuw een pop-upstore openen in Nederland, aldus een woordvoerder van King Colis tegenover RetailTrends. De exacte locatie daarvan is nog niet bekend.
De winkel speelt in op het concept van een ‘schattenjacht’, waarbij klanten op zoek gaan naar waardevolle items in geretourneerde of verkeerd geadresseerde pakketten. De pakketten worden gepresenteerd in houten bakken, en klanten krijgen 10 minuten om hun keuze te maken, zonder de mogelijkheid om de pakketten vooraf te openen. Dat maakt het tot een gek soort gokken: wellicht zit er iets bijzonders in het zorgvuldig uitgekozen pakketje. ERM nam hierbij de proef op de som en had eigenlijk niets noemenswaardig te pakken gekregen.
Klanten kunnen kiezen uit twee soorten pakketten: ‘standaard’ pakketten die 1,99 euro per 100 gram kosten en pakketten afkomstig van Amazon voor 2,79 euro per 100 gram.