Close Menu
    zondag 16 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Smart-TV krijgt vaste plek in huishoudens

    30 januari 2018

    Inmiddels beschikt 42 procent van de Nederlandse huishoudens over een Smart-TV en de helft maakt wekelijks gebruik van de apps die hierop staan. Verder kijken steeds meer Nederlanders tv-programma’s via de smartphone en de tablet. Inmiddels is dit percentage  respectievelijk 21 en 27 procent. Van alle mobiele devices wordt het meest tv gekeken via de laptop: 30 procent.

     

    Dit zijn enkele uitkomsten van het nieuwste ‘Trends in Digitale Media’-onderzoek van GfK. Hieruit blijkt ook dat 70 procent van alle Nederlanders over een tablet beschikt. Dit percentage is in 2017 ligt gestegen. YouTube is de meest geïnstalleerde media-app. Bij de broadcasters is de NOS het populairst, met de meest gedownloade apps.

    Opvallend is dat de tablet vooral op de bank gebruikt wordt: 81 procent. Dit geldt ook voor de smartphone (76%). De tablet wordt iets meer gebruikt voor het kijken van tv: 27 procent van de Nederlanders doet dit. Bij de smartphone ligt dit percentage op 21 procent. Via de laptop wordt het meeste tv gekeken, namelijk gemiddeld 38 minuten per week.

    Michel van der Voort, directeur Screenforce: ‘De groei van het bezit van online devices vlakt af. Het gebruik daarentegen groeit stevig door. Zeker het gebruik van videodiensten zoals Ziggo Go, KPN iTV en sinds kort NLZiet. Deze apps toveren je smartphone of tablet om in een tv-toestel. Dat is goed nieuws voor de broadcasters. Tegelijkertijd zien we dat online video content steeds meer de huiskamer binnen komt via de Smart-TV. Dit leidt tot een breder aanbod voor de consument en een mogelijkheid tot personalised advertising voor de adverteerder.’

    Bron: Adformatie

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleDetailhandel ruim in de plus
    Next Article Resultaat BCC ‘aanzienlijk verbeterd’

    Related Posts

    Sony hergebruikt oude televisies voor productie nieuwe BRAVIA-modellen

    13 augustus 2025

    MediaMarkt komt mogelijk in Chinese handen

    28 juli 2025

    Philips viert 75 jaar televisie met nieuwe lijn Ambilight-modellen

    18 juni 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.