Audiomerk Skullcandy gaat een samenwerking aan met Burton, een Amerikaanse producent van snowboards. Samen lanceren een serie limited edition producten, met een opvallend asymmetrisch design. De collectie bestaat onder meer uit een True Wireless-koptelefoon en twee typen draadloze oordopjes.
De lijn producten is al op de markt, maar is nu voorzien van een opvallende saus, geïnspireerd door de ‘ontembare kracht van de natuur en de drang om grenzen te verleggen‘, aldus het persbericht van Skullcandy en Burton.
Het gaat specifiek om de Crusher Evo, en de True Wireless-oordopjes Push Active en Mod. Elk model heeft een opvallend asymmetrisch ontwerp en ‘Naughty Nature’-kleuren van het hippe Burton.
‘Skullcandy in skilift ontstaan’
De samenwerking zat er al langer aan te komen, zegt Derek Steiner, Director of Global Brand Partnerships bij Skullcandy. “Jake Burton Carpenter (de inmiddels overleden man achter Burton, red.) was meer dan vier decennia lang een belangrijke vernieuwer op het gebied van snowboarddesign en wilde met zijn werk zoveel mogelijk snowboarders in de skilift krijgen”, vertelt hij. “Skullcandy is in een van die skiliften ontstaan. Zonder Burton zou snowboarden niet zijn wat het vandaag de dag is – en Skullcandy waarschijnlijk ook niet.”

Het resulteert in gadgets met een bijzondere kleuren combinatie, waaronder bijvoorbeeld een perzikkleurige, roze een paarse cheetah-print in Naughty Nature-kleuren aan de ene kant, en olijfgroen aan de andere kant. Dit design is geïnspireerd op de ontwerpen van Burton voor de Rewind en Name Dropper snowboards en staat voor ‘de eindeloze energie van mensen die hun eigen weg durven te gaan’.
De collectie is vooralsnog exclusief verkrijgbaar via Skullcandy.eu. Of de opvallende collectie ook zijn weg vindt in de retail is nog onduidelijk.
