Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Samsung boekt recordresultaten

    28 januari 2022

    Ondank alle wereldwijde logistieke problemen zag Samsung Electronics zijn operationele winst in het vierde kwartaal van 2021 met liefst 58% toenemen tot circa57 miljard euro. Dit was voor het Zuid-Koreaanse bedrijf een recordwinst..

    De omzet steeg tussen oktober en december met bijna een kwart tot een recordhoogte van 76,57 biljoen won. De omzetgroei werd voornamelijk gedreven door de verkoop van consumentenproducten, zoals smartphones, tv’s en huishoudelijke apparaten. Ook de halfgeleideractiviteiten deden het voortreffelijk, ondanks aanhoudende bevoorradingsproblemen. Het bedrijfsresultaat in de genoemde periode kwam uit op 13,87 biljoen won (10,3 miljard euro).

    Over heel 2021 liep de omzet van Samsung op tot omgerekend 207,8 miljard euro. De operationele winst dikte aan tot 38,4 miljard euro, een stijging met ruim 43%.

    Met een aandeel van bijna 40% in de totale omzet bleef de smartphonetak afgelopen jaar de grootste divisie van het concern. Qua rentabiliteit scoren de halfgeleideractiviteiten echter beduidend beter, schrijft The National.

    Samsung verwacht dat de smartphonemarkt in 2022 zal blijven groeien en voorspelt voor de ‘wearables’ (smartwatches en dergelijke) zelfs een groei met meer dan 10%. Niettemin waarschuwt het Koreaanse bedrijf dat er veel onzekerheden blijven, door de aanhoudende coronapandemie en de componententekorten.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleBureau RMC: jaaroverzicht drukte winkelstraten 2021
    Next Article Poly sponsor Red Bull Racing

    Related Posts

    Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering

    18 september 2025

    Mediamarkt deels over naar JD.com

    1 augustus 2025

    MediaMarkt Benelux krijgt nieuwe CEO en financieel directeur

    30 juli 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.