Close Menu
    woensdag 24 september
    Trending
    • Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Philips verkoopt huishoudelijke tak aan Chinese investeerder

    25 maart 2021

    Philips verkoopt de divisie voor huishoudelijke apparaten aan de Chinese investeerder Hillhouse Capital. Het bedrijf betaalde in totaal zo’n 4,4 miljard euro voor het onderdeel, waar onder meer koffiezetapparaten, strijkijzers en stofzuigers worden gemaakt.

    Van het bedrag dat Hillhouse Capital voor de divisie betaalt, is 3,7 miljard euro voor de huishoudelijke tak zelf. Daarnaast betaalt de investeerder ongeveer 700 miljoen euro om de komende vijftien jaar de naam Philips te mogen blijven gebruiken. Ook enkele andere merken zoals die van koffiemachinemaker Saeco vallen onder de deal.

    Philips richt zich steeds meer op persoonlijke verzorging, met producten als scheerapparaten en tandenborstels, verzorging voor moeder en kind, beautyproducten en medische apparatuur.

    Het bedrijf had de huishoudtak eind vorig jaar in de etalage gezet, omdat die niet meer aansloot bij de belangrijkste activiteiten van het bedrijf. De onderneming richt zich op zorgtechnologie en persoonlijke verzorging. Eerder stootte Philips de lichtdivisie al af om zich sterker te kunnen richten op gezondheidstechnologie. In 2016 bracht het bedrijf Philips Lighting naar de beurs, dat nu bekendstaat als Signify. Ook stopte het concern met de productie van zaken als televisies en audio-apparatuur.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticlePanasonic tv-line-up 2021
    Next Article CBS: Vertrouwen consument nagenoeg gelijk gebleven in maart

    Related Posts

    Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering

    18 september 2025

    Beko presenteert nieuwe generatie energiezuinige huishoudapparaten

    9 september 2025

    Philips introduceert ‘nieuwe’ draagbare SSD van 2 TB

    20 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.