Elektro Retail Magazine

‘Nederlanders kopen online voornamelijk elektronica’

Nederlanders kopen online vooral elektronica-apparatuur. Dat is althans de conclusie van een onderzoek van marketingperformancebedrijf Wunder, die in het kader van het Consumer Insights Report 1500 Nederlandse, Amerikaanse en Britse consumenten ondervroeg.

Computer

Foto door Christin Hume via Unsplash

Volgens het onderzoek shopt ruim 45 procent van de Nederlanders vooral elektronica. Op gepaste afstand volgen kleding en schoenen (38 procent) en beautyproducten (33 procent).

Verder zijn zeven van de tien Nederlanders van p[an dit jaar minstens evenveel te online aan te schaffen als in 2022, maar ze letten wel meer op hun uitgaven. Zo bespaart een deel.niet alleen op luxe producten, maar ook op essentiële producten en niet-essentiële aankopen. Vorig jaar gaf de Nederlander zo’n 33 miljard uit.

Respondenten geven voorkeur aan kwaliteit boven kwantiteit (38 procent) en kwaliteit boven prijs (46 procent), schrijft Emerce. Vooral de jongere generatie koopt tegenwoordig bewuster. Van hen willen drie op de tien meer bezuinigen in 2023, met luxe uitgaven als vakanties en niet-essentiële aankopen als absolute uitschieters.

Exit mobile version