Close Menu
    vrijdag 31 oktober
    Trending
    • Swappie: ‘Meerderheid Nederlanders probeert smartphonegebruik te beperken, maar volhouden lukt vaak niet’
    • CAO-onderhandelingen Retail Non-Food: Werkgevers stellen overleg uit na bespreking loonmodellen
    • ‘Vertrouwen retailondernemers in politiek extreem laag’
    • Kijktip: AI helpt retailers bij optimaliseren van checkout en retourproces
    • Philips komt met Baristina Plus met optie voor iced coffee
    • Coolblue-topman Pieter Zwart genoemd als potentiële premier
    • Samsung aanwezig op CES met ‘grootste stand ooit’
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Nederlanders kopen online voornamelijk elektronica’

    10 april 2023

    Nederlanders kopen online vooral elektronica-apparatuur. Dat is althans de conclusie van een onderzoek van marketingperformancebedrijf Wunder, die in het kader van het Consumer Insights Report 1500 Nederlandse, Amerikaanse en Britse consumenten ondervroeg.

    Computer

    Foto door Christin Hume via Unsplash

    Volgens het onderzoek shopt ruim 45 procent van de Nederlanders vooral elektronica. Op gepaste afstand volgen kleding en schoenen (38 procent) en beautyproducten (33 procent).

    Verder zijn zeven van de tien Nederlanders van p[an dit jaar minstens evenveel te online aan te schaffen als in 2022, maar ze letten wel meer op hun uitgaven. Zo bespaart een deel.niet alleen op luxe producten, maar ook op essentiële producten en niet-essentiële aankopen. Vorig jaar gaf de Nederlander zo’n 33 miljard uit.

    Respondenten geven voorkeur aan kwaliteit boven kwantiteit (38 procent) en kwaliteit boven prijs (46 procent), schrijft Emerce. Vooral de jongere generatie koopt tegenwoordig bewuster. Van hen willen drie op de tien meer bezuinigen in 2023, met luxe uitgaven als vakanties en niet-essentiële aankopen als absolute uitschieters.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleMediamarkt kiest voor Dentsu
    Next Article ING: in 2023 minder uitgaven in detailhandel

    Related Posts

    CAO-onderhandelingen Retail Non-Food: Werkgevers stellen overleg uit na bespreking loonmodellen

    29 oktober 2025

    ‘Vertrouwen retailondernemers in politiek extreem laag’

    28 oktober 2025

    Kijktip: AI helpt retailers bij optimaliseren van checkout en retourproces

    27 oktober 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.