Close Menu
    vrijdag 19 december
    Trending
    • ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’
    • ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’
    • NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen
    • Nieuwe ‘AI-verkoper’ Ping adviseert klanten van GSMWEB.nl
    • Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts
    • Trust behoudt gouden EcoVadis-status en breidt duurzaamheidsinspanningen verder uit
    • LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO
    • EP:Tummers verkoopt als eerste Nederlandse retailer televisie met RGB MiniLED-technologie van Hisense
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Nederlanders kopen online voornamelijk elektronica’

    10 april 2023

    Nederlanders kopen online vooral elektronica-apparatuur. Dat is althans de conclusie van een onderzoek van marketingperformancebedrijf Wunder, die in het kader van het Consumer Insights Report 1500 Nederlandse, Amerikaanse en Britse consumenten ondervroeg.

    Computer

    Foto door Christin Hume via Unsplash

    Volgens het onderzoek shopt ruim 45 procent van de Nederlanders vooral elektronica. Op gepaste afstand volgen kleding en schoenen (38 procent) en beautyproducten (33 procent).

    Verder zijn zeven van de tien Nederlanders van p[an dit jaar minstens evenveel te online aan te schaffen als in 2022, maar ze letten wel meer op hun uitgaven. Zo bespaart een deel.niet alleen op luxe producten, maar ook op essentiële producten en niet-essentiële aankopen. Vorig jaar gaf de Nederlander zo’n 33 miljard uit.

    Respondenten geven voorkeur aan kwaliteit boven kwantiteit (38 procent) en kwaliteit boven prijs (46 procent), schrijft Emerce. Vooral de jongere generatie koopt tegenwoordig bewuster. Van hen willen drie op de tien meer bezuinigen in 2023, met luxe uitgaven als vakanties en niet-essentiële aankopen als absolute uitschieters.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous ArticleMediamarkt kiest voor Dentsu
    Next Article ING: in 2023 minder uitgaven in detailhandel

    Related Posts

    ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’

    19 december 2025

    ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’

    18 december 2025

    Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts

    15 december 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.