Volgens LG daalt de vraag naar tv’s een soundbars. Dat blijkt althans uit een verklaring naar aanleiding van de jaarcijfers van 2022.

De oorlog tussen Rusland en Oekraïne en de wereldwijde economische neergang zijn volgens LG de grootste redenen waarom consumenten minder ‘Home Entertainment-producten’ kopen. Het merk denkt dat de economische tegenwind en daarmee de dalende vraag zich dit jaar zullen doorzetten, schrijft Tweakers.
Uit de jaarcijfers blijkt dat de omzet uit de verkoop van televisies en soundbars is gedaald. Exacte verkoopcijfers durft de Koreaanse fabrikant niet te geven, maar de specifieke Home Entertainment-tak van LG heeft wel flink ingeleverd: in 2021 was de omzet nog 12,8 miljard euro, maar afgelopen jaar kwam het niet boven de 11,7 miljard uit. Wel steeg de gehele omzet van LG ten opzichte van 2021 met 12,9 procent. Dat is vooral te danken aan de verbeterde omzet in de divisie van huishoudelijke apparaten, waaronder koelkasten en wasmachines.
LG blijft overigens nog wel diverse nieuwe innovaties op het gebied van televisies introduceren: zo baarde het begin deze maand op zien door met een oled-tv te komen die draadloos beeld en geluid kan ontvangen.