Tijdens de CES gaat LG haar strategische doelstellingen voor aankomend jaar presenteren. Een van de belangrijkste thema’s zal de transformatie van LG naar ‘een Smart Life Solution Company’ zijn. Dat maakte de Zuid-Koreaanse fabrikant zelf bekend in een persbericht.

Ceo William Cho zal de visie tijdens een uitgebreide presentatie uiteenzetten. Veel aandacht gaat daarbij uit naar de integratie van AI in de klantbeleving, net als het gebruik van kunstmatige intelligentie in onze ‘leefruimtes’.
Wat een Smart Life Solution Company precies is, is verder niet helemaal duidelijk, maar in juli van dit jaar kondigde LG in ieder geval zijn lange termijnplannen aan. Die spelen een grote in de transformatie, aldus LG.
Zo wil het bedrijf in 2050 volledige CO2-neutraal zijn. Om dit te bereiken, claimt het in de komende jaren het verbruik van elektriciteit uit hernieuwbare bronnen – zoals zonne- en windenergie – geleidelijk te verhogen naar 60 procent tegen 2030 en 90 procent tegen 2040, om uiteindelijk het doel van volledige CO2-neutraliteit tegen 2050 te bereiken.
‘Innovaties die de levens van mensen kunnen verbeteren’
De innovaties die Cho met zijn team tijdens zijn presentatie introduceert, zijn te zien op de stand van LG op CES 2024. ‘Samen met displays, hoogwaardige tech-installaties en boeiende interactieve exposities kunnen bezoekers ontdekken hoe deze innovaties de levens van mensen op verschillende gebieden kunnen verbeteren, zowel in de thuisomgeving en op de werkplek als op het gebied van mobiliteit’, zo valt te lezen in een persbericht.
De presentatie van Cho is op 8 januari om 08.00 uur in het Mandalay Bay Convention Center in Los Angeles. De boel is ook live te bekijken via het LG Global YouTube.