Wellicht kunnen we het aankomende jaar weer een hoop reclames met ex-topvoetballers Rafael van der Vaart in de hoofdrol verwachten, want Hisense heeft haar sponsorship met de UEFA verlengt tot en met EURO2024. Dat liet de Aziatische fabrikant van onder meer tv’s en wasmachines weten tijdens haar Keynote op IFA 2023.
Sportmarketing moet een belangrijk element in de groei van Hisense zijn voor het opbouwen van wereldwijde naamsbekendheid. Volgens de fabrikant hebben sponsoring en de associatie met toernooien afgelopen vijf jaar daaraan aanzienlijk bijgedragen: een toename van 25 procentpunten in overzeese naamsbekendheid alleen al.
“Hisense is op deze manier in staat om in contact te komen met consumenten over de hele wereld door middel van onze sportsponsoring, dit is een geweldige manier om vertrouwen op te bouwen in ons merk”, zei Fisher Yu, President van Hisense Group dan ook in zijn keynote op IFA.
De fabrikant zegt tot slot in UEFA een gelijke te hebben gevonden als het gaat om duurzaamheid. “Van energiebesparende Laser TV tot wereldwijde milieubeschermingsinitiatieven, Hisense investeert in innovatie en het leveren van groenere producten aan consumenten voor een duurzamer leven”, aldus Hisense.
In 2021 was Hisense ook al sponsor van het EK::