Frenkie de Jong is het nieuwe wereldwijde uithangbord van Philips Ambilight TV voor het seizoen 2025/2026. Hij sluit zich aan bij Robert Lewandowski, die al sinds 2023 als ambassadeur actief is. Beide profvoetballers zullen centraal staan in campagnes die vanaf nu in heel Europa worden uitgerold, meldt TP Vision in een persbericht.

Volgens het bedrijf delen De Jong en Lewandowski kernwaarden als passie, prestatie en innovatie met Philips Ambilight TV. De Nederlandse international noemt de technologie “een merk met diepe wortels in innovatie én in mijn thuisland.” Lewandowski benadrukt vooral de beleving: “De kleuren, de emotie, de manier waarop de kamer zich met licht vult, het brengt de actie tot leven.”
De samenwerking past binnen de bredere strategie van TP Vision om de band met de Europese markt te versterken. Zo vindt de ontwikkeling van software voor de smart-tv’s plaats in Barcelona, waar ook FC Barcelona – de club van beide spelers – is gevestigd. De productie van Ambilight-televisies zelf gebeurt deels in Polen en Nederland, wat de keuze voor deze ambassadeurs onderbouwt.

De lancering valt samen met het 75-jarig bestaan van Philips TV in Europa en wordt ondersteund door grootschalige promotieacties. In Nederland en België gaat vandaag een XL OLED cashbackactie van start, met tot €1.000 retour op de Philips OLED8- en OLED+9-series. Daarnaast zijn er Black Friday-kortingen tot 35 procent op verschillende 4K QLED-modellen met Ambilight-technologie.