Close Menu
    woensdag 24 september
    Trending
    • Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Consument gebruik Bol.com als oriëntatiekanaal

    8 oktober 2019

    Consument oriënteert zich op Bol.comMeer dan de helft van de Nederlanders wint via bol.com informatie in over een product, om het vervolgens in een fysieke winkel te kopen. Dit blijkt uit onderzoek van marketingbureau Mediaxplain.

    Het bureau deed onderzoek naar Nederlanders en hun koopgedrag op marktplaatsen. Negen van de tien ondervraagde Nederlanders (1.000 mensen van 18 jaar en ouder) bestelt op bol.com, 22 procent bestelt producten op Amazon.

    Maar consumenten gebruiken de marktplaatsen ook als oriëntatiekanaal voordat ze iets in een fysieke winkel gaan kopen, het zogenaamde ROPO-effect (research online, purchase offline). Uit onderzoek van Mediaxplain blijkt dat 51 procent van de Nederlanders weleens via bol.com informatie inwint over een product en het dan in een fysieke winkel koopt.

    Er is zelfs een groep consumenten die bol.com alleen voor oriëntatiedoeleinden gebruikt, geven de onderzoekers aan. Van de Nederlanders die nog nooit iets bij bol.com kochten, gebruikt één op de vier het platform wel om zich te oriënteren voor een offline aankoop.
    Bron en uitgebreider bericht: Twinkle

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleOnderzoek WERTGARANTIE: Consument nog niet goed bekend met Smart Home
    Next Article MediaMarkt opent 50ste winkel in Leidschendam

    Related Posts

    Bol introduceert ‘digitale etalages’ voor merken via Branded Shelves

    5 september 2025

    Webwinkel Vakdagen keren op 2 en 3 april terug naar Jaarbeurs Utrecht

    26 maart 2025

    ‘AI domineert e-commerce trends in 2025’

    6 februari 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.