Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Zestig procent van consumenten ervaart problemen met Chinese webshops’

    30 oktober 2024

    Meer dan 60% van de Nederlandse consumenten heeft negatieve ervaringen met de levering of kwaliteit van producten besteld bij Chinese webshops, volgens onderzoek van Onderneming.nl. Ondanks deze problemen blijven de webshops populair vanwege hun lage prijzen. Het onderzoek toont aan dat Nederlanders weliswaar gevoelig zijn voor lage prijzen, maar voorzichtig blijven bij grotere aankopen. Zo zou 54% van de consumenten nooit een product van €50 of meer kopen via een Chinese webshop.

    Hoewel de aankopen bij Chinese webshops toenemen, geven veel Nederlanders de voorkeur aan producten van Nederlandse webwinkels, zelfs als ze daarvoor meer moeten betalen. Uit het onderzoek blijkt dat 64% bereid is een hogere prijs te betalen voor een product als het uit Nederland komt. De lagere prijzen van Chinese webshops kunnen echter leiden tot overconsumptie, waarbij producten van mindere kwaliteit snel vervangen worden.

    Ook de naleving van Europese milieu- en veiligheidseisen speelt een belangrijke rol. Meer dan de helft van de consumenten vindt het zorgwekkend dat producten uit China vaak niet aan deze eisen voldoen. Een aanzienlijk deel van de respondenten (41%) pleit dan ook voor strengere regelgeving om het bestellen bij Chinese webshops minder aantrekkelijk te maken.

    Bron: Onderneming.nl

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleRed Dot Award introduceert nieuwe categorie ‘Duurzaam Ontwerp’
    Next Article Ceconomy: sterke groei omzet en winst

    Related Posts

    ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’

    11 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    Bol introduceert ‘digitale etalages’ voor merken via Branded Shelves

    5 september 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.