Close Menu
    maandag 22 december
    Trending
    • ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’
    • ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’
    • NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen
    • Nieuwe ‘AI-verkoper’ Ping adviseert klanten van GSMWEB.nl
    • Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts
    • Trust behoudt gouden EcoVadis-status en breidt duurzaamheidsinspanningen verder uit
    • LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO
    • EP:Tummers verkoopt als eerste Nederlandse retailer televisie met RGB MiniLED-technologie van Hisense
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Drieëntwintig oud-franchisenemers van Blokker zijn per 1 november gestart met een nieuwe winkelformule onder de naam Allesz. De groep koos bewust voor zelfstandigheid en wilde zich niet opnieuw aansluiten bij Blokker of een andere keten. Met de oprichting van Allesz willen de ondernemers herkenbaar blijven in hun lokale gemeenschap, maar dan met een modernere uitstraling. Dat schrijft De Ondernemer.

    De nieuwe merknaam is ontwikkeld in samenwerking met merknaamexpert Floris Hülsmann van Namarama. Hij begeleidde het proces waarbij 23 zelfstandige ondernemers, elk met hun eigen bedrijfsvoering, tot één gezamenlijke merkidentiteit moesten komen. Volgens Hülsmann vergde dat een zorgvuldig en deels democratisch traject, waarbij uiteindelijk gekozen is voor de naam Allesz. De naam is eenvoudig, herkenbaar en juridisch beschikbaar, inclusief bijbehorende domeinnaam.

    De kracht van de nieuwe formule ligt volgens de initiatiefnemers in het behoud van het persoonlijke karakter van de winkels, gecombineerd met een frisse uitstraling. Veel van deze winkels bevinden zich in kleinere plaatsen, waar ze een belangrijke rol spelen voor dagelijkse aankopen en sociaal contact. Hülsmann benadrukt dat een rebranding ondernemers dwingt om opnieuw naar hun bedrijfsidentiteit te kijken.

    “Bij een nieuwe naam denk je automatisch na over wie je bent en waar je naartoe wilt. Veel bedrijven lopen nog rond met een naam die ze ooit snel bij de Kamer van Koophandel bedachten. Terwijl je bedrijf verandert, groeit, en soms iets heel anders doet dan in het begin. Dan past de oude naam gewoon niet meer.”

    De folder van Allesz.
    De folder van Allesz.

    Retaildeskundige Tom Kikkert noemt de keuze voor een eigen merk een strategisch slimme zet. Tegelijk waarschuwt hij voor valkuilen, zoals eerder is gebleken bij vergelijkbare initiatieven in de retailsector. Volgens Kikkert hangt het succes van Allesz sterk af van de kracht van de lokale ondernemer en de mate waarin de nieuwe formule zich onderscheidt van het oude Blokker-imago. Hij benadrukt dat klanten het verschil direct moeten kunnen ervaren in de winkelbeleving.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous ArticleShein opent eerste fysieke winkel, en er zijn meer in aantocht
    Next Article Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten

    Related Posts

    Ook ShowStoppers keert weer terug tijdens technologiebeurs CES 2026

    27 november 2025

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas

    16 oktober 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.