De vergelijkingssite BesteProduct.nl bestaat niet meer. De domeinnaam verwijst inmiddels door naar Kieskeurig.nl, een andere vergelijker van dezelfde eigenaar Reshift Digital. Daarmee komt er een einde aan een platform dat jarenlang een vertrouwde naam was voor consumenten die op zoek waren naar objectieve productvergelijkingen binnen de elektronicamarkt.

BesteProduct.nl werd in 2006 opgericht en positioneerde zich als onafhankelijke gids voor consumenten, met nadruk op redactionele tests, vergelijkingen en koopadvies. De site behandelde onder meer televisies, witgoed, smartphones en huishoudelijke apparatuur. Voor elektroretailers was BesteProduct.nl lange tijd een belangrijk kanaal: consumenten bezochten de site vaak in de oriëntatiefase, vlak voor een aankoopbeslissing, wat de zichtbaarheid op het platform commercieel relevant maakte.
In 2018 werd BesteProduct.nl overgenomen door mediabedrijf Reshift Digital, dat onder meer ook Kieskeurig.nl beheert. Destijds werd aangekondigd dat beide platforms naast elkaar zouden blijven bestaan, waarbij BesteProduct.nl zich zou blijven richten op producttesten en Kieskeurig.nl meer op gebruikerservaringen. In de praktijk is van die parallelle koers weinig terechtgekomen: de merknaam BesteProduct verdween steeds meer uit beeld, de zichtbaarheid nam af en inmiddels is de site volledig geïntegreerd in Kieskeurig.nl.
De YouTube-tak van BesteProduct.nl, met ruim 20.000 abonnees, is eveneens overgegaan in andere handen. Het kanaal wordt nu gebruikt door Power Unlimited Tech, een andere techformule van Reshift. Ook dit wijst op het volledig loslaten van het oorspronkelijke merk BesteProduct.
Voor elektroretailers betekent dit het verdwijnen van een onafhankelijk vergelijkingskanaal waarop ze eerder konden meeliften in het aankoopproces van consumenten. Samenwerkingen, verwijzingen of oude reviews op BesteProduct.nl leiden nu automatisch naar Kieskeurig.nl, waar andere redactionele en commerciële spelregels gelden.