Close Menu
    woensdag 3 december
    Trending
    • Veel Black Friday-deals bleken al weken eerder op laagste prijsniveau van het jaar
    • Vergelijkingssite BesteProduct.nl offline
    • Willem Visser nieuwe president Samsung Benelux
    • Recordaantal inzendingen voor CES Innovation Awards 2026, met sterke groei in AI en robotica
    • Ook ShowStoppers keert weer terug tijdens technologiebeurs CES 2026
    • ‘Consumenten geven deze feestdagen minder uit, inzet op aanbiedingen en digitale hulpmiddelen neemt toe’
    • Kieskeurig.nl introduceert nieuw ‘Uitgelicht’-blok voor ‘betere zichtbaarheid van testproducten en prijsdalers’
    • Marktplaats introduceert AI-functie voor sneller plaatsen van advertenties via app
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Vergelijkingssite BesteProduct.nl offline

    2 december 2025

    De vergelijkingssite BesteProduct.nl bestaat niet meer. De domeinnaam verwijst inmiddels door naar Kieskeurig.nl, een andere vergelijker van dezelfde eigenaar Reshift Digital. Daarmee komt er een einde aan een platform dat jarenlang een vertrouwde naam was voor consumenten die op zoek waren naar objectieve productvergelijkingen binnen de elektronicamarkt.

    BesteProduct.nl

    BesteProduct.nl werd in 2006 opgericht en positioneerde zich als onafhankelijke gids voor consumenten, met nadruk op redactionele tests, vergelijkingen en koopadvies. De site behandelde onder meer televisies, witgoed, smartphones en huishoudelijke apparatuur. Voor elektroretailers was BesteProduct.nl lange tijd een belangrijk kanaal: consumenten bezochten de site vaak in de oriëntatiefase, vlak voor een aankoopbeslissing, wat de zichtbaarheid op het platform commercieel relevant maakte.

    In 2018 werd BesteProduct.nl overgenomen door mediabedrijf Reshift Digital, dat onder meer ook Kieskeurig.nl beheert. Destijds werd aangekondigd dat beide platforms naast elkaar zouden blijven bestaan, waarbij BesteProduct.nl zich zou blijven richten op producttesten en Kieskeurig.nl meer op gebruikerservaringen. In de praktijk is van die parallelle koers weinig terechtgekomen: de merknaam BesteProduct verdween steeds meer uit beeld, de zichtbaarheid nam af en inmiddels is de site volledig geïntegreerd in Kieskeurig.nl.

    De YouTube-tak van BesteProduct.nl, met ruim 20.000 abonnees, is eveneens overgegaan in andere handen. Het kanaal wordt nu gebruikt door Power Unlimited Tech, een andere techformule van Reshift. Ook dit wijst op het volledig loslaten van het oorspronkelijke merk BesteProduct.

    Voor elektroretailers betekent dit het verdwijnen van een onafhankelijk vergelijkingskanaal waarop ze eerder konden meeliften in het aankoopproces van consumenten. Samenwerkingen, verwijzingen of oude reviews op BesteProduct.nl leiden nu automatisch naar Kieskeurig.nl, waar andere redactionele en commerciële spelregels gelden.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous ArticleWillem Visser nieuwe president Samsung Benelux
    Next Article Veel Black Friday-deals bleken al weken eerder op laagste prijsniveau van het jaar

    Related Posts

    Kieskeurig.nl introduceert nieuw ‘Uitgelicht’-blok voor ‘betere zichtbaarheid van testproducten en prijsdalers’

    25 november 2025

    Marktplaats introduceert AI-functie voor sneller plaatsen van advertenties via app

    24 november 2025

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.