Close Menu
    woensdag 24 september
    Trending
    • Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Smart Home Society gaat woningen slimmer maken

    2 september 2019

    De Smart Home Society heeft een nieuw internetplatform gecreëerd voor iedereen die zijn of haar huis zuinig, plezierig, veilig en/of zorgzaam wil maken. Op de nieuwe website Smart Oma is onder meer een checklist te vinden, waarmee bezoekers kunnen vaststellen wat zij nu en in de toekomst van hun huis verwachten.

    De Smart Home Society is een initiatief van ondernemersorganisatie Techniek Nederland, marktonderzoekbureau GfK, merkenbureau GuiltyPeople, PostNL, D-Link, Gigaset, Somfy, Netatmo, BCC en BSH huishoudapparaten. Volgens Rob Wierenga (Techniek Nederland) is ook het nieuwe platform daarom breed opgezet: ‘De website is interessant voor de consument, maar ook de retailer kan er terecht, net als de fabrikant en de installateur. Smart Oma is er voor alle stakeholders.’

    Tessa Holzenbosch van marktonderzoekbureau GfK ziet voor de betrokkenen een gezamenlijk belang: ‘In de Smart Home Society zitten allerlei partijen bij elkaar, ieder met hun eigen propositie. Samenwerken is het sleutelwoord, want het is voor iedereen belangrijk dat de massa kennismaakt met smart home. De smart apparaten zijn straks een heel normaal onderdeel van ons huishouden.’

    De partijen die betrokken zijn bij de Smart Home Society hebben met name behoefte aan het ontwikkelen en delen van kennis. De initiatiefnemers willen elkaar helpen om consumenten te informeren en inspireren. Uit onderzoek van GfK blijkt dat er vier redenen zijn om smart producten te kopen: gemak, besparen, veiligheid en plezier. Doekle Terpstra, voorzitter van ondernemersorganisatie Techniek Nederland, vindt het logisch dat de technieksector een voortrekkersrol speelt bij het ontwikkelen en naar de markt brengen van smart home concepten: ‘Technisch detaillisten en installatiebedrijven worden in toenemende mate system integrators.’

    ‘Als zelfs je oma het snapt, dan kun jij het zeker’

    De nieuwe website wil consumenten vooral duidelijk maken dat een smart home misschien ingewikkeld klinkt, maar in de praktijk eigenlijk heel makkelijk is. Naast de checklist is op de website daarom een serie filmpjes te vinden met als titel Buurten bij Smart Oma. Iedere aflevering brengt op een originele manier een aspect van smart home in beeld.

    Gideon Schipaanboord van het bureau GuiltyPeople legt uit waarom de makers voor dit opvallende concept hebben gekozen: ‘Het idee achter de films is simpel: als zelfs je oma snapt hoe je met al die slimme apparaten in huis omgaat, dan kun jij het zeker.’ De vijf filmpjes zullen in de loop van de komende weken op de website beschikbaar komen. In een introductievideo van Techniek Nederland vertellen diverse betrokkenen over de achtergronden en het belang van Smart Home Society en Smart Oma.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleIKEA maakt van smart home aparte bedrijfstak
    Next Article ATAG Benelux verwelkomt vijfde merk Hisense

    Related Posts

    ‘Slimme aircobediening helpt huishoudens besparen tijdens uren met negatieve stroomprijzen’

    8 september 2025

    Nederlandse startup E-Pal introduceert slimme stekker die ‘levensduur e-bike accu verdrievoudigt’

    14 juli 2025

    Eufy introduceert nieuw camerasysteem met lokale AI en 360-graden tracking

    10 juli 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.