Close Menu
    woensdag 24 september
    Trending
    • Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Smart home abonnementen €500 miljoen waard

    29 oktober 2019

    De potentiële omzet van smart home abonnementen bedraagt maar liefst €500 miljoen op jaarbasis. Bijna een kwart van Nederland is bereid om gemiddeld €29 per maand te betalen voor een dergelijke dienst. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders.

    Eén op de vijf Nederlanders geeft aan interesse te hebben in een smart home totaaloplossing waarbij slimme verwarming, verlichting, beveiliging, huishoudelijke apparaten en speakers in één keer geïnstalleerd worden (20%). Dit komt neer op 1,5 miljoen Nederlandse huishoudens.

    Wanneer deze totaaloplossing in abonnementsvorm wordt aangeboden dan is de interesse nog groter (23%). Meer dan 1,8 miljoen huishoudens zijn bereid om een maandelijks bedrag te betalen voor een slim huis.

    De groep geïnteresseerden in een smart home totaaloplossing zijn vaker mannen (26%) dan vrouwen (13%). Daarnaast blijkt dat hoe jonger men is hoe vaker men geïnteresseerd is.

    Kijken we specifiek naar de interesse van een totaaloplossing in abonnementsvorm dan zijn het ook voornamelijk mannen die hierin geïnteresseerd zijn. Op basis van leeftijd valt op dat onder 18- tot 49-jarigen (28%) de abonnementsvorm duidelijk populairder is dan onder 50-plussers (18%).

    Interesse totaaloplossing abonnementen
    Bron: Smart Home Monitor

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticlePlatteTV neemt PlatteTVdiscounter over
    Next Article Samsungs SpaceSelfie-ballon stort neer

    Related Posts

    ‘Slimme aircobediening helpt huishoudens besparen tijdens uren met negatieve stroomprijzen’

    8 september 2025

    Nederlandse startup E-Pal introduceert slimme stekker die ‘levensduur e-bike accu verdrievoudigt’

    14 juli 2025

    Eufy introduceert nieuw camerasysteem met lokale AI en 360-graden tracking

    10 juli 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.