Close Menu
    woensdag 22 oktober
    Trending
    • Coolblue-topman Pieter Zwart genoemd als potentiële premier
    • Samsung aanwezig op CES met ‘grootste stand ooit’
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Slimme speaker breekt nog niet door

    22 mei 2019

    De slimme speaker is nog niet doorgebroken. Dit concludeert Multiscope in zijn derde Smart Home Monitor. Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens heeft inmiddels een slimme speaker, maar van een doorbaak is nog geen sprake.

    Als oorzaak wordt vooral een lage bekendheid aangewezen. De meeste consumenten zijn nog niet bekend met slimme speakers (56%). Slechts 3% is van plan een slimme speaker aan te schaffen (240.000 huishoudens). Eén op de zes (16%) twijfelt of ze binnen nu en een jaar een slimme speaker gaan kopen.
    Google Home heeft de hoogste naamsbekendheid binnen de productcategorie. Bijna een kwart van alle Nederlanders kent deze slimme speaker van naam.

    Als belangrijkste reden om geen slimme speaker te kopen noemt men een te hoge prijs (34%). Daarnaast vindt men het product vaak overbodig (25%) of de meerwaarde ervan nog te beperkt (26%). Overigens geeft één op de acht consumenten (12%) aan dat men het product niet vertrouwt.

    Overigens is één op de vier consumenten (26%) positief over de mogelijkheid om smart home apparaten via spraak te besturen. Een jaar geleden lag dit percentage nog op 22%. Er is ook nog steeds een aanzienlijke groep die sceptisch is (28%). Deze consumenten moeten er niet aan denken dat techniek op deze manier onderdeel uitmaakt van de woning.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleOpnieuw succesvol jaar voor Expert
    Next Article ‘Wie wordt straks de Uber van de witgoedbranche?’

    Related Posts

    Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL

    24 september 2025

    ‘Slimme aircobediening helpt huishoudens besparen tijdens uren met negatieve stroomprijzen’

    8 september 2025

    Bijzonder: Lexon en Jeff Koons brengen iconisch kunstwerk als speaker en lamp op de markt

    26 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.