Elektro Retail Magazine

Shein opent eerste fysieke winkel, en er zijn meer in aantocht

De Chinese webgigant Shein opent vandaag zijn allereerste fysieke winkel ter wereld in het hart van Parijs. Hiermee zet het bedrijf, dat bekendstaat om zijn snelle en goedkope online mode, accessoires en andere artikelen, een opmerkelijke stap richting de traditionele winkelstraat.

Shein, opgericht in 2008, groeide de afgelopen jaren uit tot een van de grootste spelers in de online retailwereld. Het bedrijf dankt zijn succes aan lage prijzen, razendsnelle productiecycli en een enorm assortiment dat dagelijks wordt vernieuwd. Met miljoenen klanten in Europa en Noord-Amerika wist Shein vooral jonge consumenten te bereiken via sociale media, waar influencers en TikTok-trends het merk groot maakten.

De opening van een fysieke winkel markeert een nieuwe fase in de strategie van het bedrijf. Shein experimenteerde al met tijdelijke pop-upstores in steden als Londen, Madrid en New York, maar deze vestiging in Parijs wordt de eerste permanente winkel. Daarmee lijkt het bedrijf in te spelen op de groeiende behoefte van consumenten om producten eerst te kunnen zien, passen en ervaren — iets wat online niet altijd mogelijk is.

Of Shein ook plannen heeft om winkels in Nederland te openen, is vooralsnog onbekend. Retailexperts verwachten dat de webgigant eerst zal afwachten hoe de Parijse winkel presteert voordat verdere uitbreiding wordt overwogen. Wel heeft het bedrijf aangekondigd ook in andere Franse steden winkels te willen openen.

Lees het volledige bericht op RetailTrends.nl.

Exit mobile version