De Chinese webgigant Shein opent vandaag zijn allereerste fysieke winkel ter wereld in het hart van Parijs. Hiermee zet het bedrijf, dat bekendstaat om zijn snelle en goedkope online mode, accessoires en andere artikelen, een opmerkelijke stap richting de traditionele winkelstraat.

De opening van een fysieke winkel markeert een nieuwe fase in de strategie van het bedrijf. Shein experimenteerde al met tijdelijke pop-upstores in steden als Londen, Madrid en New York, maar deze vestiging in Parijs wordt de eerste permanente winkel. Daarmee lijkt het bedrijf in te spelen op de groeiende behoefte van consumenten om producten eerst te kunnen zien, passen en ervaren — iets wat online niet altijd mogelijk is.
Of Shein ook plannen heeft om winkels in Nederland te openen, is vooralsnog onbekend. Retailexperts verwachten dat de webgigant eerst zal afwachten hoe de Parijse winkel presteert voordat verdere uitbreiding wordt overwogen. Wel heeft het bedrijf aangekondigd ook in andere Franse steden winkels te willen openen.
Lees het volledige bericht op RetailTrends.nl.
Deel dit:
- Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
- Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
- Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
- Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print