Elektro Retail Magazine

Sendcloud wil isendu overnemen

Sendcloud, het verzendplatform voor e-commerce, heeft aangekondigd dat het van plan is isendu over te nemen, een Italiaans verzend- en automatiseringsplatform dat meer dan 1.000 online bedrijven ondersteunt. Isendu helpt verkopers om verzendprocessen te optimaliseren door snel labels aan te maken, zendingen vanuit één dashboard te volgen en de klantervaring na aankoop te verbeteren.

Sendcloud team and Isendu team
Beeld: Sendcloud en isendu

Rob van den Heuvel, CEO en mede-oprichter van Sendcloud, legt uit: “Verzenden is de grootste kostenpost in de e-commerce en een belangrijk knelpunt voor groei. Hoewel de meeste online winkels niet kunnen concurreren met e-commerce giganten als Amazon en Zalando, verwachten consumenten hetzelfde serviceniveau. Isendu deelt deze overtuiging en past perfect bij onze missie om verzending wereldwijd te verbeteren. We kijken ernaar uit om isendu officieel te verwelkomen en hen volledig te ondersteunen.”

De Europese B2C e-commerce sector groeit aanzienlijk, met een jaaromzet van €741 miljard en een jaarlijkse stijging van 13%. Het verzendproces blijft echter een uitdaging voor veel retailers vanwege de complexiteit en hoge kosten. Sinds de oprichting in 2019 richt isendu zich op het verbeteren van e-commerce voor kleine en middelgrote bedrijven, wat het een ideale match maakt voor Sendcloud’s platform, stelt het bedrijf zelf in een persbericht.

Lando Barbagli, CEO en mede-oprichter van isendu, voegt toe: “We lanceerden isendu om kleine en middelgrote verkopers te helpen hun klantervaring te verbeteren. Met de ervaring van Sendcloud in het ondersteunen van meer dan 25.000 klanten, hebben we een sterke partner gevonden om onze missie voort te zetten.”

De overname wordt naar verwachting tegen het einde van het derde kwartaal van 2024 afgerond, onder voorbehoud van de gebruikelijke beoordelingen en goedkeuringen van de relevante regelgevende instanties.

Exit mobile version