Close Menu
    woensdag 24 september
    Trending
    • Teufel introduceert draagbare hifi-speaker MOTIV XL
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Sendcloud: Out-of-home bezorging steeds populairder

    14 maart 2024

    Steeds meer mensen maken gebruik van pakketpunten in plaats van dat ze een bestelling thuis laten bezorgen. Dit blijkt uit recent gepubliceerde cijfers van Sendcloud die een toename van out-of-home bezorging ziet. De groei bedraagt 36% in leveringen aan pakketpunten.

    Packages in a bus
    Foto door Claudio Schwarz via Unsplash

    Sendcloud, een verzendplatform voor e-commerce dat data van meer dan 25.000 webwinkels in Europa analyseerde, onthult dat de gemiddelde levertijd in Nederland slechts 1,24 dagen bedraagt. Deze prestatie steekt gunstig af tegen het Europese gemiddelde van 1,54 dagen en is een stuk sneller dan in Frankrijk, waar consumenten gemiddeld 2,32 dagen op hun bestelling wachten.

    De drukste periode voor de Nederlandse pakketbezorging was in november, met een piek rond Cyber Monday, waarbij het pakketvolume verdriedubbelde. Deze pieken in de verzenddruk benadrukken de efficiëntie en capaciteit van de Nederlandse pakketbezorgers om onder druk te presteren.

    Out-of-home
    Een interessante trend is de toename van out-of-home bezorging, met een groei van 36% in leveringen aan pakketpunten. Deze verschuiving wijst op een veranderende consumentenvoorkeur, waarbij meer waarde wordt gehecht aan gemak en flexibiliteit in het ontvangen van pakketten. Pakketpunten en pakketkluizen bieden niet alleen gemak voor de consument, maar helpen ook de ecologische voetafdruk van de bezorging te verkleinen door het aantal onnodige leverpogingen te verminderen, stelt Sendcloud.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticlePowerbank van Grixx kan drie apparaten tegelijk snelladen
    Next Article Bedrijven kampen met verliezen door connectiviteitsproblemen met gsm-netwerk

    Related Posts

    ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’

    11 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    Dreame groeit met 139 procent in Europa en bouwt aan volledig smart home-ecosysteem

    5 september 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.