Winkelketens die online begonnen openen vaker ook een stenen winkel. Het gaat niet alleen om bekende webwinkels zoals Coolblue, maar ook om veel kleinere. Dat schrijft RTL Nieuws in een artikel op haar website.
RTL Nieuws baseert zich op de feiten van Stec Groep, een economisch adviesbureau over vastgoed. Er zijn inmiddels al meer dan 700 stenen winkels van oorspronkelijke webshops. Dat is een flinke stijging: in 2015 waren het er nog maar ruim 200. Er is dus sprake van een verdrievoudiging ten opzichte van 2015, stelt Stec.
Het bedrijf denkt dat dit aantal overigens nog gaat groeien. In het artikel noemt het onder meer Coolblue dat, zoals bekend, een aantal panden van BCC heeft overgenomen.
Redenen om een webwinkel te starten zijn er meer dan genoeg. In het stuk spreekt sectormanager Olaf Zwijnenberg van de Rabobank over de voordelen: “Klanten kunnen ook advies krijgen van een medewerker, dat is toch wat anders dan een vraag stellen aan een chatbot.”
Verder vinden consumenten het prettig dat ze de mogelijkheid hebben om in een winkel een product te ruilen, mocht dat nodig zijn, stelt hij. “Dat ze dat uiteindelijk maar weinig doen, is niet van belang.”
Het volledige artikel is te lezen op de website van RTL Nieuws.