Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Retailexperts uiten twijfels over toekomst ‘Blokker New’

    17 juli 2025

    Retailexperts zijn kritisch over de doorstart van Blokker onder de nieuwe formule Blokker New. Hoewel een derde van de franchisenemers heeft gekozen om zich aan te sluiten bij de plannen van de nieuwe eigenaar Roland Palmer, denkt een meerderheid van de deskundigen dat de formule in de huidige vorm weinig kans van slagen heeft.

    Een leegstaande blokker in De Bilt. Beeld: ERM.

    Volgens retailexpert Paul Moers biedt Blokker New weinig vernieuwing ten opzichte van de oude formule. Hij wijst op de hevige concurrentie van ketens als Action, Hema en Normal, maar ook op de dominante positie van webwinkels. Moers betwijfelt of consumenten nog behoefte hebben aan een fysieke winkel voor alledaagse huishoudartikelen. “Ga jij nog de winkelstraat in voor een dweil?”, stelt hij in een artikel op De Ondernemer. Hij vindt dat de nieuwe Blokker onvoldoende inspeelt op de wensen van jongere consumenten en spreekt van “vals sentiment”.

    Ook Olaf Zwijnenburg van Rabobank zet vraagtekens bij het succes van de nieuwe strategie. Alleen franchisenemers die sterk afhankelijk zijn van de naam Blokker en geloven in de koers van Palmer, zouden volgens hem moeten meedoen. Hij benadrukt dat schaalvoordelen, gezamenlijke inkoop en marketing essentieel zijn om te kunnen concurreren in de huidige markt.

    Dirk Mulder van ING deelt die mening en noemt het noodzakelijk dat Blokker zo snel mogelijk opschaalt. Met slechts 25 winkels ziet hij weinig toekomstperspectief. Volgens hem zijn minimaal 60 tot 80 vestigingen nodig om als keten levensvatbaar te blijven. De huidige schaal is volgens Mulder ontoereikend om op prijs, assortiment en logistiek te concurreren.

    De kritiek van de experts onderstreept de moeilijke positie van Blokker New op een markt die gedomineerd wordt door prijsvechters en online aanbieders. Zonder snelle groei en duidelijke profilering is het de vraag of de formule bestaansrecht heeft.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleBrekr-brommers te zien in nieuwe Netflix-film ‘Bad Boa’s’
    Next Article ‘Bijna alle bedrijven willen dit jaar AI inzetten voor klantcommunicatie’

    Related Posts

    ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’

    11 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    IFA blijft tot minstens 2034 in Berlijn

    5 september 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.