Close Menu
    zondag 19 oktober
    Trending
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    • Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app
    • Nuki brengt slim deurslot naar autodashboard met CarPlay-widget
    • Laatste dag van Amazon Prime Deal Dagen: koopjes eindigen vannacht
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Personalisatie en Conversational Commerce centraal tijdens Black Friday en Cyber Monday’

    21 november 2024

    Sinch, een bedrijf dat gespecialiseerd is in klantcommunicatie, voorspelt dat personalisatie en conversational commerce de belangrijkste trends zullen zijn tijdens Black Friday en Cyber Monday 2024. Dit blijkt uit hun onderzoek onder consumenten in verschillende landen, waaronder de VS, het VK, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Brazilië en Australië.

    De verwachting is dat retailers zich zullen richten op het verbeteren van de klantervaring door middel van technologie. In 2023 speelde mobiele messaging, zoals SMS, RCS en WhatsApp, al een belangrijke rol in de retailcommunicatie. Sinch zelf verwerkte tijdens Cyber Week wereldwijd meer dan 4 miljard berichten, waaronder 800 miljoen SMS-berichten op Black Friday. Dit was een stijging van 22,65% ten opzichte van 2022.

    Uit het onderzoek van Sinch blijkt dat 77,9% van de consumenten promoties via twee of meer kanalen wil ontvangen. 61,3% van de shoppers verwacht vakantiepromoties via e-mail, terwijl 44,9% ten minste één mobiel berichtenkanaal verkiest. Meer dan de helft van de consumenten (51,2%) geeft aan interactieve campagnes via messaging apps te waarderen.

    Personalisatie wordt steeds belangrijker. Bijna 80% van de consumenten wil gepersonaliseerde aanbevelingen tijdens de feestdagen. Met de groeiende populariteit van RCS, een technologie die rijkere media-ervaringen in berichten mogelijk maakt, kunnen retailers de betrokkenheid van klanten vergroten.

    Sinch voorspelt ook een toename van conversational commerce, waarbij consumenten steeds vaker gebruik zullen maken van AI-gestuurde chatbots. 56,6% van de shoppers wil chatbots gebruiken om de orderstatus te volgen, 45,8% wil meer over producten leren voordat ze een aankoop doen en 43,2% waardeert de toegang tot klantenservice buiten kantooruren.

    “Retailers moeten voorbereid zijn op de veranderende verwachtingen van de digitaal onderlegde shoppers van vandaag”, aldus Virginie Debris, SVP of Messaging Product. “Onze voorspellingen voor 2024 benadrukken het toenemende belang van omnichannel, gepersonaliseerde en veilige communicatie bij het stimuleren van klantbetrokkenheid en verkoop.”

    Black Friday is dit jaar op 29 november.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleAmazon Black Friday Week start morgen ‘met tienduizenden deals’
    Next Article Nederlandse consument kiest lage prijs boven energie-efficiëntie

    Related Posts

    Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas

    16 oktober 2025

    ‘Nederlandse huishoudens bewaren voor €44,5 miljoen aan recyclebare smartphones’

    7 oktober 2025

    ‘Grote achterstand bij webshops voor invoering nieuwe toegankelijkheidswet’

    30 september 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.