Close Menu
    zondag 16 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Pak nu de zwevende shopper’

    29 oktober 2018

    Dit is een goed moment om op jacht te gaan naar de consument die ruim op tijd zijn Sint- en Kerstinkopen doet. Deze tip is afkomstig van Deloitte die zijn inspiratie uit de Amerikaanse online markt haalt.

     

    Vorige week publiceerde Deloitte in de VS zijn nieuwe Holiday Retail Survey’, een onderzoek onder duizenden consumenten die hun winkelplannen alvast delen. Voor de 33e keer rapporteert het adviesbureau die intenties in een rapport aan de retailmarkt.

    Een van de gouden tips is: ‘richt je aandacht nu op de zwevende shopper’. Bijna vijftig procent van de consumenten weet namelijk nog niet wat ze willen kopen voor de feestdagen. “Zij zijn te beïnvloeden door aandacht te geven aan wat ze belangrijk vinden. Dat is bijvoorbeeld goede waarde krijgen voor iemands geld, kwaliteitsproducten en comfortabel en makkelijk kunnen shoppen.” Winkels kunnen daarin voorzien.

    De best renderende consument is diegene die vroeg begint met winkelen

    Shops die tijdens de feestdagen goed verdienen, stelt het rapport, weten dat de best renderende consument diegene is die vroeg begint met winkelen. Die groep is er vroeg bij, dus zonder haast te targeten, en besteedt in de komende maanden gemiddeld 28 procent meer budget dan de laatkomers.

    De grootste winkelpiek ligt, in de VS althans, tegen eind november. Bijna drie kwart van de Amerikanen trekt er dan op uit. De meesten (33%) gaan naar een of meerdere bekende online warenhuizen om zich te oriënteren, daarna naar zoekmachines (20%) en als derde kiest men voor een bezoek aan de fysieke winkelstraat (16%).

    Bron: Emerce

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleBCC in de lift dankzij witgoed en online
    Next Article Miele opent flagshipstore in Amsterdam

    Related Posts

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact

    11 november 2025

    Shein opent eerste fysieke winkel, en er zijn meer in aantocht

    5 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.