Ook HelloTV is begonnen met zijn Black Friday-actie en sluit zich daarmee aan bij de groeiende groep elektronicawinkels die het kortingsfestijn niet langer beperken tot één dag. Klanten kunnen nu via de website of in een van de veertien XXL-winkels terecht voor tijdelijke deals op televisies en soundbars, zo meldt het bedrijf in een mailing aan klanten.

Opvallend is dat HelloTV, onderdeel van New Retail Company, inzet op persoonlijke aanbiedingen. Wie via de LiveChat of het online formulier om een prijs vraagt, krijgt binnen enkele minuten een dealprijs per e-mail toegestuurd. Daarnaast zijn de winkels tijdens deze periode langer open zodat klanten ook fysiek advies kunnen krijgen en direct van de actieprijzen kunnen profiteren.
Een belangrijk onderdeel van de campagne is de zogeheten ‘Black Friday laagste prijsgarantie’. Als een aankoop tijdens de actieperiode bij HelloTV of elders – zoals bij MediaMarkt, Coolblue, Expert, EP of Electroworld – goedkoper blijkt te zijn, betaalt HelloTV het verschil terug.
Met een klantbeoordeling van 9,5 uit 10 en vijf sterren op platforms als Tweakers en Trustpilot profileert HelloTV zich nadrukkelijk als dé tv-winkel van Nederland. Door het vroegtijdig starten van de actie hoopt het bedrijf zowel de drukte te spreiden als kopers eerder te verleiden tot een aankoop.
Eerder vandaag meldde ook Expert al dat hun Black Friday-periode begonnen is. Dat steeds meer winkels weken van tevoren beginnen met kortingen, wijst op een duidelijke trend: Black Friday is niet langer een eendaags evenement, maar uitgegroeid tot een commerciële maand.