Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Online omzet in april met 19% gedaald

    1 juni 2022

    De online omzet is in april van dit jaar met 19,1 procent gedaald ten opzichte van een jaar eerder, meldt CBS. Opvallend is dat vooral de omzet van consumentenelektronica en overige non-foodartikelen in april lager waren dan een jaar eerder. Minstens even opmerkelijk: fysiek winkelen blijft in trek.

    Een jaar geleden, in april 2021, nam de online omzet namelijk juist met bijna 19 procent toe. De dalende online omzetcijfers in de eerste maanden van dit jaar konden nog worden verklaard doordat deze werden vergeleken met uitzonderlijke groei in 2021. Destijds waren de fysieke winkels gesloten en waren consumenten genoodzaakt om online te shoppen.

    In april 2021 – toen meer werd versoepeld – nam die groei al af. Dat nu alsnog een daling in de online omzet wordt genoteerd kan volgens het CBS worden verklaard doordat consumenten nog steeds meer naar de fysieke winkel gaan. De algehele detailhandel zette namelijk in april ruim 8 procent meer om. Ook de economische onzekerheid kan daarnaast een rol spelen.

    Pure webwinkels zetten gemiddeld 15,3 procent minder om in die maand, bij multi-channelers nam die online omzet zelfs met 22,9 procent af.

    Bron: Twinkle

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleMoederbedrijf BCC in het rood
    Next Article Wertgarantie nu ook actief in keukenkanaal

    Related Posts

    Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden

    16 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    Bol introduceert ‘digitale etalages’ voor merken via Branded Shelves

    5 september 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.