Close Menu
    zondag 16 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Nieuwe trend in retail? KPN opent winkel zonder personeel in Den Helder

    19 november 2024

    Een nieuwe trend in retail? KPN experimenteert met een nieuw winkelconcept in Den Helder: een volledig onbemande servicewinkel. Klanten kunnen er zelf abonnementen afsluiten, apparatuur omruilen en defecte producten inleveren.

    De voorkant van de KPN winkel zonder personeel.
    De KPN winkel zonder personeel. Beeld: KPN

    De winkel werkt volgens het principe “Digital first, human assisted”. Dit betekent dat klanten zelfstandig de meeste zaken kunnen regelen, maar indien nodig via een videoverbinding contact kunnen opnemen met een KPN-medewerker, meldt het in een.

    Jörg Kramer van KPN geeft in een persbericht aan dat veel klanten, vooral jongeren (‘Gen-Z’), zich online oriënteren voordat ze naar de winkel komen. “Ze weten vaak al precies wat ze willen en hoeven bijvoorbeeld alleen nog een nieuw modem op te halen”, aldus Kramer.

    De winkel is voorzien van speciale automaten waar klanten, met behulp van een pincode, telefoons, modems en andere apparatuur kunnen ophalen.

    Ook het afsluiten of verlengen van een abonnement kan zelfstandig, eventueel met assistentie op afstand. KPN verwacht dat dit concept de klantbeleving verbetert en tegelijkertijd een oplossing biedt voor de aanhoudende personeelstekorten in de retailsector. Of er meer onbemande KPN-winkels zullen volgen, is nog niet bekend.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous Article‘Black Friday biedt toch echt de hoogste kortingen van het jaar’
    Next Article Amazon Black Friday Week start morgen ‘met tienduizenden deals’

    Related Posts

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact

    11 november 2025

    Voormalige Blokker-franchisers starten eigen winkelketen onder naam Allesz

    6 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.