Telecomprovider Lebara lanceert een nieuwe campagne onder de noemer ‘data is data en bellen is bellen’. Het doel van deze campagne is om de Nederlandse consument wakker te schudden met de vraag: ‘waarom zou je de hoofdprijs betalen voor een identiek abonnement?’
Volgens Lebara betalen klanten bij de grote telecomaanbieders ‘veel te veel’ geld voor dezelfde diensten. Al helemaal omdat ze bij Lebara ook gewoon op het netwerk van KPN zitten. Daarbij claimt het merk een prima klantenservice te hebben.
Om aan te tonen hoe ‘gek’ dit is, wordt in de campagne de vergelijking gemaakt met alledaagse producten, waar je logischerwijs ook niet de hoofdprijs voor betaalt. Bijvoorbeeld, een opblaasboot; daar betaal je toch niet de prijs van een privéjacht voor? Waarom betalen we dan wel te veel voor ons telefoonabonnement? Data is data en bellen is bellen.
“Lebara is inmiddels de grootste zelfstandige mobiele aanbieder in Nederland, naast de drie grote telecomaanbieders. We doen niet onder in kwaliteit, maar wel in prijs. Met onze campagne willen we consumenten laten inzien dat Lebara kwaliteit biedt zonder de hoofdprijs te betalen”, aldus Eelco Gijze, commercieel directeur van Lebara. “De nieuwe campagne onderstreept waar Lebara voor staat: klanten helpen slimme keuzes te maken in mobiele telefonie, zodat ze alleen betalen voor wat ze nodig hebben.”
Bekijk hier de nieuwe commercial, die inmiddels al op televisie te zien is: