Close Menu
    maandag 20 oktober
    Trending
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    • Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app
    • Nuki brengt slim deurslot naar autodashboard met CarPlay-widget
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Nieuw logo en strategie voor Duitse MEDION

    2 november 2023

    MEDION, Duitse fabrikant van consumentenelektronica en leverancier van digitale diensten, heeft een nieuwe merkidentiteit onthuld. Naast een nieuwe logo heeft het bedrijf uit Essen zijn positionering vernieuwd en een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Het wil consumenten ‘een nog betere oriëntatie bieden, meer vertrouwen wekken en het bedrijf moderner en nog aantrekkelijker maken voor de jonge doelgroep.’

    MEDION staat al bekend om haar prijs-kwaliteitverhouding en dit blijft ook de basis van het merk, zo schrijft het zelf in een persbericht. ‘Vooruitgang’ komt wel centraler te staan, zegt Thomas Greussing, directeur Marketing bij MEDION. “Bij MEDION geloven we dat iedereen de kans moet krijgen om zich volledig te ontplooien, ongeacht achtergrond of positie. Daarom hebben we het onze missie gemaakt om onze klanten te helpen hun persoonlijke drempels te overwinnen.”

    “Dit wordt uitgedrukt in ons nieuwe motto: ‘Democratising progress to unleash your potential’. Samen met het moderne ontwerp en de betrouwbare kwaliteit van onze producten, is deze nieuwe positionering bedoeld om onze naamsbekendheid te vergroten en MEDION eerste keuze te maken bij aankoopbeslissingen.”

    Blauw

    Een belangrijk onderdeel van de herlancering is de visualisatie van het merk MEDION. Met name de merkbelofte ‘Grenzen verleggen’ staat hierbij centraal. Het logo en de branding eromheen moeten dynamiek, moed en kracht uitstralen. Het nieuwe kleurenpalet omvat blauw, donkerblauw, Aquablauw en Paars, evenals vier verschillende kleurverlopen. Kortom: een hoop blauwe tinten, dus.

    Volgens het persbericht staan de kleuren zwart en blauw voor het betrouwbare en technologische karakter van het merk. Ook wordt er een nieuw merkteken gebruikt, waarmee MEDION zijn grensverleggende vermogen en toewijding aan innovatie en technologische vooruitgang laat zien. De dikkere lijn van de “M” zorgt er tot slot voor dat het logo opvalt en herkenbaar is.

    Met de nieuwe positionering is de gamingtak los komen te staan. ERAZER gaat vanaf nu zelfstandig door het het leven. Dit gaat ook gepaard met een vernieuwing van het logo, waarmee duidelijk wordt dat ERAZER klaar is om sterk en onafhankelijk zijn eigen weg in te slaan.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleNederlandse Hanneke Faber nieuwe ceo Logitech
    Next Article Electro World in drie BCC-winkels in Zeeland en Noord-Brabant

    Related Posts

    MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan

    15 oktober 2025

    Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering

    18 september 2025

    Mediamarkt deels over naar JD.com

    1 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.