MediaMarkt heeft Nederland uitgekozen als pilotland voor zijn belangrijkste technologische innovaties, meldt Emerce. De elektronicaretailer heeft in Nederland de eerste stappen gezet in het uitrollen van het nieuwe omnichannel concept en een nieuwe website gelanceerd.
Zodra de implementatie volledig is afgerond zullen offline en online volledig versmelten, belooft de retailer. De klant krijgt straks één mandje te zien voor alle aankopen in de winkels of via de diverse online kanalen. Momenteel zijn retailers nog vooral multi- of crosschannel bedrijven, waar online en offline nog aparte kanalen zijn.
“Klanten kunnen dan bij ons winkelen wanneer, waar en hoe zij maar willen, via online, mobiel, via ons callcenter, via social media of in de winkel, er is dan nog maar één winkelmandje waarin alle aankopen zitten. MediaMarkt zal daarmee haar positie als eerste keus van de klant verder versterken,” licht Mustafa Gungor, commercial operations director BeNeLux, toe.
De reden dat hert concern voor Nederland heeft gekozen is het Centraal Distributie Centrum (NDC) in Etten-Leur dat in 2019 in gebruik werd genomen. Verder gebruiken consumenten in de Benelux, meer dan in andere landen, vaker en consistenter alle beschikbare kanalen om met MediaMarkt in contact te komen.
Bron: Emerce