Close Menu
    dinsdag 21 oktober
    Trending
    • Samsung aanwezig op CES met ‘grootste stand ooit’
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    • Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Multichannel groeit harder dan pure players

    12 november 2015

    vlissingen_BB_8HF2VMEDe digitale omzet van fysieke winkeliers groeide afgelopen september het hardst, ook harder dan die van pure webverkopers. Dit blijkt uit cijfers van CBS die de omzetten maandelijks vergelijkt met die van dezelfde periode aan jaar eerder.

     

    De ‘multi-channelers’ – winkels waarvoor internetverkoop een nevenactiviteit is – boekten een omzetgroei van 27,6 procent. De webwinkels, die als hoofdactiviteit verkoop via internet hebben, zetten 15,4 procent meer om dan in dezelfde periode een jaar eerder.
    Duidelijk wordt dat de fysieke winkels die ook online actief zijn een steeds grotere hap uit de online taart nemen. Hun online verkoop groeide afgelopen september bijna twee keer zo hard als die van online ondernemers.

     

    Hele detailhandel in de plus
    ‘Omzet detailhandel groeit behoorlijk’, aldus het CBS vanochtend over de Nederlandse detailhandelsbestedingen. Ze namen over alle kanalen met 4,3 procent toe. Het volume lag 5,1 procent hoger dan in september 2014, de prijzen 0,8 procent lager. Winkeliers in non-food boerden beter dan hun food-collega’s. Kledingwinkels spannen de kroon, met ruim 15 procent groei. Dat zou deels samenhangen met het weer en de gunstige kalender (meer ‘koopdagen’ dan vorig jaar in september).

    In de min staan nog de doe-het-zelf-winkels en de winkels in consumentenelektronica. Wel is het zo dat het minder slecht deden dan een jaar geleden.

     

    CBS

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleMedia Markt: café, e-fietsen en Samsung
    Next Article GfK: Omzetten herstellen zich in vrijwel alle segmenten

    Related Posts

    MediaMarkt komt mogelijk in Chinese handen

    28 juli 2025

    ATAG Benelux wandelt € 2.000,- bij elkaar voor Jeugdfonds Sport & Cultuur

    7 maart 2025

    Chinees JD.com aast op MediaMarkt

    6 februari 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.