Motorola wordt het officiële smartphonemerk van het wereldkampioenschap strandvoetbal dat in 2025 plaatsvindt op de Seychellen. Het merk grijpt dit internationale sportevenement aan om zijn nieuwste toestel, de Edge 60 Pro, onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.

In het kader van de samenwerking organiseert Motorola een speciale marketingcampagne waarbij een groep influencers wordt ingevlogen naar de Seychellen. Zij zullen ter plekke verslag doen van het toernooi en beelden delen die volledig zijn vastgelegd met de Edge 60 Pro. Daarmee wil Motorola laten zien hoe technologie en sport elkaar kunnen versterken.
Dit is alles meldt Harold de Kort, marketingmanager van Motorola, op LinkedIn.
De Edge 60 Pro is het nieuwste topmodel van Motorola en valt op door zijn camerafuncties, snelheid en schermkwaliteit. Volgens het merk is het toestel bij uitstek geschikt om de energie en emoties van een evenement als het WK strandvoetbal vast te leggen.
De samenwerking met FIFA geeft Motorola een opvallend podium in de sportwereld. Het toernooi trekt jaarlijks miljoenen kijkers wereldwijd, zowel online als via traditionele media. Motorola wil met deze campagne vooral jongeren bereiken en zijn imago als innovatief smartphonemerk versterken.