Elektro Retail Magazine

Minder omzet vanuit online kanaal bij Mediamarkt en Saturn

Een Mediamarkt. Beeld: illustratief.

Mediamarkt en Saturn verdiende eind 2022 bijna vijf procent minder aan hun webwinkels. In totaal werd er 1,9 miljard omzet gedraaid vanuit hun online kanalen. Dat blijkt althans uit cijfers die deze week bekend zijn gemaakt door moederbedrijf CECONOMY.

De daling is te verklaren doordat consumenten na de coronapandemie weer naar fysieke winkels zijn gegaan: online shoppen is simpelweg geen must meer. Sowieso is het consumentenvertrouwen ondanks de hoge inflatie weer gestegen, zo meldde het CBS onlangs.

CE-markt robuust
CECONOMY geeft aan een omzetgroei van 3,1 procent tot 7,1 miljard te hebben gerealiseerd. Een kwart daarvan is afkomstig uit de diverse digitale kanalen. Op basis van de cijfers en een uitgebreide analyse komt CECONOMY tot de conclusie dat ‘de start van 2023 uitdagend was, maar de CE-markt blijkt robuust’.

Eerder werd al duidelijk dat consumenten in 2022 meer uitgaven, onder meer door de hogere prijzen.

 

 

Exit mobile version