Close Menu
    vrijdag 19 december
    Trending
    • ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’
    • ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’
    • NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen
    • Nieuwe ‘AI-verkoper’ Ping adviseert klanten van GSMWEB.nl
    • Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts
    • Trust behoudt gouden EcoVadis-status en breidt duurzaamheidsinspanningen verder uit
    • LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO
    • EP:Tummers verkoopt als eerste Nederlandse retailer televisie met RGB MiniLED-technologie van Hisense
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Minder iDEAL-betalingen op Black Friday’

    1 december 2024

    Voor het eerst in jaren is het aantal iDEAL-betalingen op Black Friday gedaald. Volgens voorlopige cijfers zijn er dit jaar 5,68 miljoen transacties verricht, tegenover een recordaantal van 7,13 miljoen in 2023.

    De daling komt waarschijnlijk doordat consumenten eerder in de week al begonnen met shoppen. Het aantal iDEAL-betalingen in de week voorafgaand aan Black Friday lag dit jaar hoger dan vorig jaar. Gemiddeld werden er 5,17 miljoen betalingen per dag gedaan, tegenover 4,1 miljoen in 2023.

    Ondanks de daling op Black Friday zelf, blijft de koopjesgekte aanhouden. Consumenten kijken nu uit naar Cyber Monday, waarbij vooral webwinkels met kortingsacties komen. Vorig jaar werden op Cyber Monday ruim 5,1 miljoen betalingen via iDEAL gedaan. Ook in het weekend tussen Black Friday en Cyber Monday verwachten experts drukte, mede door het naderende feestdagenseizoen.

    Hoewel de cijfers van Black Friday lager uitvallen dan vorig jaar, toont de trend aan dat de koopjesperiode zich steeds meer uitstrekt over de hele week. Winkeliers spelen hierop in door hun aanbiedingen langer te laten lopen en niet alleen te focussen op Black Friday zelf.

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous Article‘Pas op voor deepfake video’s met Black Friday’
    Next Article Brekr pleit voor keurmerk op alle e-bikes

    Related Posts

    ‘Veel foutieve prijsinformatie in aanloop naar Black Friday’

    11 december 2025

    ‘Black Friday verliest aan kracht, koopjes verspreiden zich over hele maand november’

    10 december 2025

    Bizarre statistieken: op hoogtepunt Black Friday werd wereldwijd voor 4,7 miljoen per minuut verkocht via Shopify

    8 december 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.