Close Menu
    zondag 21 december
    Trending
    • ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’
    • ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’
    • NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen
    • Nieuwe ‘AI-verkoper’ Ping adviseert klanten van GSMWEB.nl
    • Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts
    • Trust behoudt gouden EcoVadis-status en breidt duurzaamheidsinspanningen verder uit
    • LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO
    • EP:Tummers verkoopt als eerste Nederlandse retailer televisie met RGB MiniLED-technologie van Hisense
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Miele opent eigen webwinkel

    1 juli 2016

    Miele-Experience-Center-673Miele gaat vanaf november in Duitsland zijn apparaten verkopen in een eigen webwinkel. Het maakt onderdeel uit van een nieuwe strategie van het merk, die geleidelijk in heel Europa wordt ingevoerd.

     

    De webwinkel wordt in eerste instantie in Duitsland geopend. De traditionele retailer wordt volgens het merk niet overgeslagen: zij nemen in ruil voor een commissie de levering en installatie van de aankopen zich.

    De lancering van de online shop maakt onderdeel uit van een drieledige strategie van het Duitse merk. Zo worden er ook ‘meerdere miljoenen euro’s’ geïnvesteerd in de merkpresentatie bij de vaste distributiepartners. Daarnaast zijn de eisen voor online retailers op het gebied van presentatie en service geconcretiseerd. Zij moeten een virtuele winkel van Miele inrichten in de webshop en minimaal 82 uur per week telefonisch te bereiken zijn voor eventuele vragen.

    Miele beschikt al langer over een webshop, ook in Nederland, maar daar worden nu alleen accessoires en reinigings- en onderhoudsproducten verkocht. Linda Paeez, directeur verkoop consumentenproducten, liet in het meinummer van RetailTrends al weten zich voor te kunnen stellen dat daar in samenwerking met partners grotere producten bijkomen. “Het is logistiek en technisch nogal complex, want we zijn geen retailer.”

    Bron: RetailNews/RetailTrends

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous ArticleExpert boekt goede resultaten
    Next Article Nieuwe topman BCC

    Related Posts

    NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen

    17 december 2025

    Vergelijkingssite BesteProduct.nl offline

    9 december 2025

    Kieskeurig.nl introduceert nieuw ‘Uitgelicht’-blok voor ‘betere zichtbaarheid van testproducten en prijsdalers’

    25 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.