Close Menu
    zondag 16 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Miele en Microsoft maken samen slimmere huishoudelijke apparaten

    28 april 2015

    Miele & Cie. KG toonde op de Hannover Messe op onlangs een proof-of-concept ontwikkeld op basis van Microsoft Azure Internet of Things-diensten (IoT). Dit nieuwe concept maakt huishoudelijke apparaten slimmer, biedt hulp bij het koken en maakt, in de woorden van Microsoft, van het kookritueel ‘een ware ervaring’. Zo stel je de oven thuis zodanig in, dat je zeker weet dat je maaltijd er perfect gaar uitkomt.

    Miele-Microsoft

    De nieuwe technologie kwam tot stand dankzij een samenwerking tussen Miele en Microsoft, waarin zij op zoek gingen naar nieuwe mogelijkheden om met internettoepassingen de klantervaring te verbeteren. Op basis van deze samenwerking ontwikkelde Miele een concept waarmee gebruikers door de website van Miele scrollen en een recept selecteren. Wanneer zij een recept kiezen, worden de noodzakelijke bereidingsstappen via Azure op hun telefoon of tablet geladen. De oven wordt dan ook automatisch op die specifieke maaltijd voorgeprogrammeerd om het beste resultaat te verkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan de juiste instellingen als temperatuur, bereidingstijd en vochtigheid, en andere factoren.

    “Dit hulpsysteem bevat ook temperatuurgrafieken, temperatuurtijden en andere speciale functies, zoals het toevoegen van stoom, die voor de beste gril-, kook- en bakresultaten moeten zorgen”, zegt Eduard Sailer, Executive Director van Technische Zaken bij Miele. “Op deze manier halen mensen het beste uit hun kookapparatuur.”

    “Dit is slechts een voorbeeld van hoe Internet of Things- en cloud-technologieën steeds meer van een bedrijfservaring naar een consumentenervaring gaan”, zegt Sanjay Ravi, Managing Director van Worldwide Discrete Manufacturing van Microsoft. “Miele levert hiermee een innovatief en slim apparaat dat klanten een spannende, persoonlijke kookervaring biedt.”

    Het gebruik van Azure IoT heeft nog meer voordelen, omdat het wereldwijd beschikbaar kan worden gemaakt voor klanten van Miele. Op dit moment gaat het nog om een proof-of-concept, maar andere toepassingen zijn wel al denkbaar op het Microsoft-platform, zoals een statusrapport, diagnostiek op afstand en voorspellingen over onderhoud.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleAlluance Event 2015
    Next Article AEG hoofdsponsor Taste of Amsterdam 2015

    Related Posts

    Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart

    13 november 2025

    Shein opent eerste fysieke winkel, en er zijn meer in aantocht

    5 november 2025

    Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app

    9 oktober 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.