Close Menu
    maandag 20 oktober
    Trending
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    • Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app
    • Nuki brengt slim deurslot naar autodashboard met CarPlay-widget
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Meeste online-groei voor retailers met winkels

    12 mei 2015

    Retailers uit de Nederlandse winkelstraat profiteren het hardst van de groei van de online consumentenbestedingen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS. In het eerste kwartaal nam hun digitale omzet ruim anderhalf keer zo hard toe als die van pure player.

     

    webwinkel-ep

     

    Op het e-commerce vlak bracht het CBS tot op heden alleen de groei van Nederlandse retailers ‘via postorder en internet’ in kaart, van partijen dus die primair op afstand verkopen. Voor het eerst geeft het bureau nu ook een indicatie van de digitale ontwikkeling van bedrijven die niet primair, maar tevens online verkopen. De e-commerce omzet van deze ‘multi-channelers’ (10 werknemers of meer) blijkt harder toe te nemen dan die van ‘pure internetverkopers’.

    Het CBS brengt een en ander als volgt in beeld:

    Meeste webomzet nog naar pure players
    Online winkelen groeit flink, ‘maar toch is de omzet uit verkoop via het internet nog maar zo’n 7 procent van de totale omzet van de detailhandel’, tekent het CBS aan. ‘Ongeveer tweederde van de online omzet van het midden- en grootbedrijf in de detailhandel komt van de pure internetverkopers.’

    Prijsdruk
    Het CBS maakte vanochtend bekend dat de totale detailhandelsbestedingen in het eerste kwartaal met 0,2 procent zijn gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het bleef bij een klein plusje, omdat de groei van het aantal verkopen (2 procent) werd gekoppeld aan een daling van de prijzen, de sterkste (1,8 procent) in tien jaar.

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous Article‘Herstel detailhandel zet door’
    Next Article Elektronica en andere segmenten in de lift

    Related Posts

    Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app

    9 oktober 2025

    Laatste dag van Amazon Prime Deal Dagen: koopjes eindigen vannacht

    8 oktober 2025

    iBOOD viert 20-jarig jubileum met offline speurtocht naar waardevolle producten

    2 oktober 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.