Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Meer startende retailondernemers

    25 juli 2023

    Terwijl aan de ene kant een golf van retailfaillissementen wordt voorspeld, signaleert de Kamer van Koophandel een stijging van het aantal retailondernemers. In het tweede kwartaal van dit jaar kwamen er 8.930 nieuwe ondernemers bij. Vergeleken met vorig jaar was dit de sector met het hoogste aantal startende bedrijven.

    Dat blijkt uit het Trendrapport van de Kamer van Koophandel. Volgens het rapport is er een stijgende lijn te zien in het aantal startende retailers, sinds begin 2022. Die stijging zette ook het afgelopen kwartaal door. Van alle sectoren zag de KVK hier de grootste toename in het aantal starters.

    De afgelopen maanden stopten 4.752 bedrijven met retailen. Dat zijn er 13 procent minder dan in dezelfde periode in 2022. Die daling gaat in de retailsector harder dan in het totale bedrijfsleven, waar de KVK 4 procent minder stoppers ziet.

    In juli stonden er 262.542 detailhandelvestigingen ingeschreven bij de KVK.

    De voorspelling dat het aantal faillissementen in de retail sterk gaat toenemen, is afkomstig van Allianz Trade. Ondanks de groei van de consumentenbestedingen zitten veel retailers in de gevarenzone, blijkt uit een marktanalyse van de kredietverzekeraar. Veel spelers kampen met een hoge voorraad die mogelijk tegen dumpprijzen de markt op moet, aldus een medewerker. Allianz verwacht dat de consumentenbestedingen pas in de tweede helft van 2024 echt zullen aantrekken.

    Bron: RetailTrends

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleFelox gaming muizen mikken op liefhebbers met kleine portemonnee
    Next Article Yamaha introduceert TRUE X SURROUND

    Related Posts

    Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden

    16 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    Mediamarkt deels over naar JD.com

    1 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.