Close Menu
    zondag 21 december
    Trending
    • ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’
    • ‘Gebruik van AI speelt centrale rol in kerstinkopen 2025, maar keuzestress blijft groot’
    • NFIR vernieuwt cyberdetectiedienst voor betere bescherming tegen digitale aanvallen
    • Nieuwe ‘AI-verkoper’ Ping adviseert klanten van GSMWEB.nl
    • Copaco breidt AV-assortiment uit met montageoplossingen van B-Tech AV Mounts
    • Trust behoudt gouden EcoVadis-status en breidt duurzaamheidsinspanningen verder uit
    • LG toont volledig transparante 4K OLED TV op MASTERS EXPO
    • EP:Tummers verkoopt als eerste Nederlandse retailer televisie met RGB MiniLED-technologie van Hisense
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Mediawaarde winkels nog onontgonnen terrein’

    2 november 2020

    De mediawaarde van winkels is een nog vrijwel onontgonnen goudmijn. Retailers moeten meer denken als mediamerk. Als ze hun content aan elkaar, hun klanten én de operatie verbinden gaat de consumentenreis pas echt geld opleveren. En niet alleen in de koopfase.

    Dit stellen Rabobank sectorspecialisten retail Jos Voss en Olaf Zwijnenburg in RetailTrends. Zij schrijven dat een consument met een bepaalde koopbehoefte tijdens de ‘consumentenreis’ geleidelijk wordt geconverteerd naar een kopende klant en uiteindelijk naar een ‘promotor’ van het merk. Tijdens die reis krijgt de consument veel gerichte merkprikkels die voor merken mediawaarde hebben. Retailers worden hiervoor maar beperkt beloond, namelijk alleen vanuit de marge van het verkochte product. Er zijn dus kansen om die mediawaarde veel beter te benutten en om daar geld mee te verdienen

    Retailers met een omnichannel model (winkels, webshop, mobiel, social, magazine) zijn volgens in de unieke positie om via deze combinatie van kanalen een ‘totaalpakket’ met mediawaarde aan hun merkenpartners te bieden. Niet alleen winkels hebben mediawaarde, maar ook bijvoorbeeld klantenmagazines of klantcontacten via de website. Om de kansen die dit biedt te realiseren is het onder meer van belang dat mediawaarde een plaats krijgt in de strategie van de retailer.

    Verder stellen de sectorspecialisten dat er ook voor kleinere retailers kansen zijn, mits ze samenwerken. Ieder afzonderlijk zijn ze te klein om een betekenisvolle partner voor merken te zijn. Als zij de krachten bundelen, kan dit anders komen te liggen. Deze samenwerkingskansen kunnen door verschillende partijen worden opgepakt, waaronder franchisegevers, inkooporganisaties, retailserviceorganisaties en brancheverenigingen.

    Klik hier voor een PDF van het volledige artikel

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
    • Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
    Previous ArticleOpen Fridge actie Whirlpool en Jumbo
    Next Article Vogel’s neemt SmartMetals Mounting Solutions over

    Related Posts

    ‘Elektrische bedrijfswagens worden goedkoper, maar ondernemers blijven terughoudend’

    19 december 2025

    faytech introduceert langwerpige schermen voor winkelcommunicatie

    19 november 2025

    Pop-upwinkel voor verloren pakketten keert terug in Hoog Catharijne

    17 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.