Close Menu
    woensdag 22 oktober
    Trending
    • Samsung aanwezig op CES met ‘grootste stand ooit’
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    • Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    ‘Mediawaarde winkels nog onontgonnen terrein’

    2 november 2020

    De mediawaarde van winkels is een nog vrijwel onontgonnen goudmijn. Retailers moeten meer denken als mediamerk. Als ze hun content aan elkaar, hun klanten én de operatie verbinden gaat de consumentenreis pas echt geld opleveren. En niet alleen in de koopfase.

    Dit stellen Rabobank sectorspecialisten retail Jos Voss en Olaf Zwijnenburg in RetailTrends. Zij schrijven dat een consument met een bepaalde koopbehoefte tijdens de ‘consumentenreis’ geleidelijk wordt geconverteerd naar een kopende klant en uiteindelijk naar een ‘promotor’ van het merk. Tijdens die reis krijgt de consument veel gerichte merkprikkels die voor merken mediawaarde hebben. Retailers worden hiervoor maar beperkt beloond, namelijk alleen vanuit de marge van het verkochte product. Er zijn dus kansen om die mediawaarde veel beter te benutten en om daar geld mee te verdienen

    Retailers met een omnichannel model (winkels, webshop, mobiel, social, magazine) zijn volgens in de unieke positie om via deze combinatie van kanalen een ‘totaalpakket’ met mediawaarde aan hun merkenpartners te bieden. Niet alleen winkels hebben mediawaarde, maar ook bijvoorbeeld klantenmagazines of klantcontacten via de website. Om de kansen die dit biedt te realiseren is het onder meer van belang dat mediawaarde een plaats krijgt in de strategie van de retailer.

    Verder stellen de sectorspecialisten dat er ook voor kleinere retailers kansen zijn, mits ze samenwerken. Ieder afzonderlijk zijn ze te klein om een betekenisvolle partner voor merken te zijn. Als zij de krachten bundelen, kan dit anders komen te liggen. Deze samenwerkingskansen kunnen door verschillende partijen worden opgepakt, waaronder franchisegevers, inkooporganisaties, retailserviceorganisaties en brancheverenigingen.

    Klik hier voor een PDF van het volledige artikel

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleOpen Fridge actie Whirlpool en Jumbo
    Next Article Vogel’s neemt SmartMetals Mounting Solutions over

    Related Posts

    Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden

    16 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    Mediamarkt deels over naar JD.com

    1 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.