Close Menu
    zaterdag 15 november
    Trending
    • Coolblue start Black Friday-verkopen, maar: ’timing is k*t!’, aldus Pieter Zwart
    • Onderzoek: Consument combineert online oriëntatie en fysieke aankoop in 2025
    • ‘Lancering topmodel Samsung Galaxy S26 smartphone mogelijk uitgesteld’
    • WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact
    • Nieuwe eigenaar ERM
    • Anker betaalde Eufy-gebruikers voor video’s om AI te trainen
    • Opmerkelijk: Alleen ATAG-apparatuur in de smaak bij vtwonen-make-over
    • Exertis Benelux stopt met bedrijfsactiviteiten
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Mediamarkt verlegt koers

    12 november 2018

    Het alleen verkopen van producten is niet genoeg, dit moet gepaard gaan met aanvullende diensten en oplossingen. MediaMarkt Nederland introduceert daarom vandaag zijn nieuwe merkpositionering.

     

    Dit uit zich onder meer in de nieuwe slogan ‘Altijd op zoek naar de WOW voor jouw’. De introductie van de nieuw koers gaat gepaard met een commercial, die vandaag wordt getoond. “Dit is de aftrap van de grootste verandering van MediaMarkt Nederland tot nu toe”, aldus het bedrijf.

     

    Nieuwe levensaders

    “Services en solutions zijn de nieuwe levensaders van ons bedrijf.”, aldus Arnold Sporrel, CEO MediaMarkt Nederland. “Alleen een concurrerende prijs is niet meer genoeg. Klanten verwachten een totaaloplossing voor een specifieke behoefte. En met de combinatie van het persoonlijk contact in onze 49 winkels én online zijn we echt onderscheidend. Of je nu in één van onze winkels je online bestelling afhaalt wanneer je dat wilt, of dat je naar onze winkel komt voor persoonlijk advies of voor een reparatie die direct bij de Smartbar geregeld wordt.

    Van een product-gedreven naar een klantgerichte organisatie

    Wij zien dat het omnichannel model het winnende model is. Daarnaast gaan we veranderen van een product-gedreven naar een klantgerichte organisatie. Dat betekent bijvoorbeeld dat waar voorheen onze winkels zelf verantwoordelijk waren voor inkoop of lokale marketing, we dat nu centraal doen. Zodat in de winkels alle aandacht uitsluitend op de klant gericht is.”

     

    Topervaring

    Met deze transformatie verandert MediaMarkt ook haar merkpositionering en visuele stijl. Ken Fontijn, Chief Digital Officer (CDO) MediaMarkt Nederland en tevens eindverantwoordelijk voor Marketing: “De klant vindt bij ons nog steeds een groot assortiment en krijgt ook altijd een hele goede deal. Maar we veranderen van een hal vol spullen naar een plek waar je een blijvende oplossing en daarmee dus een topervaring krijgt. Wij zeggen: Product + Service = WOW.

    Anders gezegd: We verkopen geen laptop, maar we helpen je met een zorgeloze eerste dag op school. Want de totaaloplossing voor een student bestaat niet alleen uit de tas en muis die erbij horen. Maar we ontzorgen echt door ervoor te zorgen dat de laptop meteen startklaar is en up-to-date is én blijft. Bijvoorbeeld door de data van de oude laptop over te zetten of hem te verzekeren. En natuurlijk bezorgen we de laptop ook gewoon op zondag bij je thuis.”

    Om de 4500 medewerkers optimaal te helpen in deze culturele transformatie investeert MediaMarkt in opleidings- en trainingsprogramma’s, leiderschapstrajecten en kennis en expertise van buitenaf. Arnold Sporrel (CEO): “Investeren in onze medewerkers heeft onze hoogste prioriteit. Zij zijn tenslotte de sleutel tot succes om onze klanten de WOW-ervaring te kunnen bieden.”

     

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleMiele opent flagshipstore in Amsterdam
    Next Article Black Friday breekt records

    Related Posts

    WTC Amsterdam viert 40-jarig jubileum met festival rond technologie, financiën en maatschappelijke impact

    11 november 2025

    Shein opent eerste fysieke winkel, en er zijn meer in aantocht

    5 november 2025

    Expert: Black Friday wordt Black Week en zelfs Black November

    3 november 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.