Elektro Retail Magazine

‘MediaMarkt scoort met Feyenoord-samenwerking’

MediaMarkt plukt de vruchten van de samenwerking met Feyenoord. De elektronicaketen is sinds afgelopen zomer hoofdpartner van de Rotterdamse voetbalclub en is zeer tevreden over de eerste resultaten. “MediaMarkt is een fantastische hoofdpartner. De samenwerking verloopt uitstekend en we hebben de eerste campagnes al samen ontwikkeld”, aldus Feyenoord’s commercieel directeur Ruud van der Knaap in een interview met magazine Perspectief.
Feyenoord en Mediamarkt

Van der Knaap benadrukt de sterke band tussen beide organisaties: “MediaMarkt voelt zich heel betrokken en heeft hetzelfde DNA als de club; mouwen opstropen en geen woorden, maar daden.” Concrete acties voor Feyenoord-supporters, zoals korting bij MediaMarkt, zijn er vooralsnog niet. Wel kunnen supporters ‘Club Member’ worden bij MediaMarkt, wat volgens Van der Knaap “verschillende voordelen oplevert”.

De samenwerking met MediaMarkt is onderdeel van een succesvolle commerciële strategie van Feyenoord. Zo beleefde de club afgelopen seizoen het beste merchandise jaar ooit. “Het aantal shirts dat we vorig seizoen verkochten was twee keer zo hoog als in het kampioensjaar”, aldus Van der Knaap. Deze groei is mede te danken aan de samenwerking met kledingsponsor Castore.

Naast MediaMarkt en Castore werkt Feyenoord ook nauw samen met Heineken. De brouwer verlengde onlangs zijn contract met de Rotterdamse club. Van der Knaap is verheugd over de voortzetting van deze langdurige samenwerking, ondanks de uitdagingen van de afgelopen jaren, zoals de coronapandemie.

Feyenoord is populairder dan ooit. De club heeft momenteel zelfs een wachtlijst voor nieuwe businessclubleden. Van der Knaap geeft aan dat Feyenoord altijd openstaat voor nieuwe samenwerkingen die waarde creëren voor alle partijen.

Exit mobile version