MediaMarkt heeft in Hamburg de grootste elektronicawinkel van Europa geopend, met een oppervlakte van 15.000 vierkante meter. Deze flagshipstore, genaamd Tech Village, biedt 47 merkboutiques, ervaringszones en een gaminggebied, en dient als voorbeeld van de toekomstige winkelervaringen die MediaMarkt wil bieden. Het concept maakt deel uit van de bredere omnichannel-strategie van het bedrijf. MediaMarkt heeft als doel om tegen 2025/26 tot 20 van dergelijke flagshipstores in Europa te openen, waaronder ook in Nederland.
De vier verdiepingen tellende winkel beschikt over een breed scala aan technologiemerken zoals Apple, Samsung, Philips en Sony, die hun nieuwste innovaties presenteren. Daarnaast zijn er exclusieve boutiques van Lego en Mattel, en introduceert MediaMarkt voor het eerst muziekinstrumenten van Yamaha. De winkel biedt ook een duurzaamheid-initiatieven, zoals het BetterWay-programma, waarbij consumenten gebruik kunnen maken van inruil- en reparatiediensten. Klanten kunnen de nieuwste producten interactief ervaren in de zeven ervaringszones, waar merken zoals Samsung en DeLonghi hun producten demonstreren.
Gaming en Xperion
Op de vierde verdieping van Tech Village Hamburg bevindt zich de “Xperion”, een 3.500 vierkante meter groot gaminggebied. Hier kunnen bezoekers producten van merken zoals HP, Meta en Logitech uitproberen. Het gebied biedt ook 130 professioneel uitgeruste gamestations en een eventarena met bijna 200 zitplaatsen. Daarnaast is er ruimte voor influencers en streamers om content te produceren. Dit gaminggedeelte is deels toegankelijk voor bezoekers van alle leeftijden.
Omnichannel-ervaring
Tech Village Hamburg biedt een uitgebreide omnichannel-service, waarmee klanten online bestellingen kunnen afhalen of deze binnen 90 minuten kunnen laten bezorgen via een samenwerking met Uber. De winkel integreert naadloos met de online diensten van MediaMarkt, waardoor klanten een flexibele winkelervaring krijgen.