Close Menu
    dinsdag 21 oktober
    Trending
    • CES Unveiled Europe keert terug naar Amsterdam ‘met focus op innovatie en samenwerking’
    • Ook in 2026 weer Nederlandse handelsmissie naar technologiebeurs CES in Las Vegas
    • Brekr introduceert longtail e-bike L250 ‘voor stedelijk vervoer’
    • MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan
    • ‘iPhone Air onderstreept wereldwijde trend naar ultradunne smartphones’
    • Logitech lanceert opvolger van iconische muis
    • Bol introduceert vernieuwd Grote Speelgoedboek met doe-katern en interactieve app
    • Nuki brengt slim deurslot naar autodashboard met CarPlay-widget
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    MediaMarkt legt meer nadruk op rol van ‘navigator’

    1 juni 2018

    De nadruk die MediaMarkt afgelopen jaren heeft gelegd op zijn prijssignaal zwakt de Duitse keten verder af ten gunste van zijn adviserende rol. De retailer wil niet meer sec te boek staan als prijsvechter, maar als ‘navigator in het digitale leven’, zegt Jeanine Dijkhuis, CRM-manager bij MediaMarkt. Gisteren gaf ze een presentatie op het event What’s Going on in [R]etailing?!

     

    MediaMark heeft nu 50 winkels precies. Of beter gezegd, 49 fysieke winkels en 1 webstore. Deze leidende positie heeft de Duitse retailer vooral te danken aan zijn prijsvechterimago. ‘Ik ben toch niet gek’, was jarenlang de pay off in verscheidenheid aan communicatie-uitingen. Nu voert ‘Dingen waar je blij van wordt’ de boventoon. En die ‘dingen’ zijn opgedeeld in zes uitgangspunten om het de klant naar de zin te maken. Installatie bij de klant thuis bijvoorbeeld, of hulp bij restauratie.

     

    Navigator

    Dat kwam gisteren niet zo nadrukkelijk aan de orde, maar Jeanine Dijkhuis benadrukte in ieder geval dat ze stevige prijsfocus ondertussen heeft plaatsgemaakt voor service, navigatie en prijs. MediaMarkt wil, zoals dat heet, van dominantie naar relevantie. “Wij willen de navigator zijn in het digitale leven van de klant. Van schreeuwen naar beleven.”

     

    1,85 miljoen leden

    Die verandering vindt onder andere zijn weerslag in het optuigen van een eigen club en klantenpas, die in het najaar van 2015 werd geïntroduceerd. Voor diegenen die zich afvragen of een loyaltyplatform nog wel van deze tijd is: de club telt ondertussen 1,85 miljoen leden, die na gratis aanmelding kunnen profiteren van verschillende voordelen. Vooral de online kassabon (in verband met de garantieperiode) en gratis thuisbezorging zijn volgens Jeanine Dijkhuis belangrijke voordelen die populair zijn bij leden.

     

    Meer besteden

    Voor MediaMarkt zelf geldt dat die leden vaker in de winkel komen en meer besteden. Daarbij ligt de nadruk nog steeds op bezoek aan de fysieke winkel. 85% van de winkelbezoeken vindt fysiek plaats, 15% online. Het merendeel van de clubpasleden is mannelijk: 62%.

     

     

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleBeekman: Geslaagde motortour Sallandse Heuvelrug
    Next Article Whirlpool Nederland verhuist

    Related Posts

    MediaMarkt biedt same day delivery nu ook in Rotterdam en Dordrecht aan

    15 oktober 2025

    Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden

    16 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....
     

    Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.