MediaMarkt Nederland brengt in juli 2025 een exclusieve collectie audioapparatuur op de markt onder de naam ‘PEAQ by Robbie Williams’. De lijn bestaat uit zes producten, waaronder hoofdtelefoons, speakers en een soundbar, en wordt aangeboden onder het huismerk PEAQ. De collectie is vormgegeven in zwart met goudkleurige accenten, waaronder de initialen en handtekening van de Britse zanger. De samenwerking maakt deel uit van een driejarige overeenkomst tussen MediaMarkt en Robbie Williams, zo blijkt uit een persbericht van het bedrijf.

De introductie van de collectie valt samen met de Europese tournee van Robbie Williams, die in mei van start gaat en onder meer Nederland, België, Duitsland en Italië aandoet. De producten zullen beschikbaar zijn in alle MediaMarkt-winkels en via de webshop. De samenwerking moet het merk PEAQ een nieuwe impuls geven en aansluiten bij de strategie van MediaMarkt om consumenten een combinatie van technologie en beleving te bieden.
Volgens Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux, is het doel van de samenwerking om het merk PEAQ te versterken met een unieke, stijlvolle lijn audioproducten. “De samenwerking met Robbie Williams biedt ons de kans om het merk PEAQ verder te versterken en muziekliefhebbers in heel Europa te verrassen met kwalitatieve en stijlvolle audioproducten,” aldus Rijnders in het persbericht.
Robbie Williams zegt in het bericht trots te zijn op het resultaat. Hij noemt het ontwikkelproces leerzaam en benadrukt dat hij hoopt dat consumenten net zo genieten van de producten als hij heeft gedaan van de samenwerking.
PEAQ is een van de huismerken van MediaMarkt en richt zich op betaalbare audioproducten met een strak design. De producten zijn exclusief verkrijgbaar bij MediaMarkt.