MediaMarkt haalt vanaf oktober de iconische slogan “Ik ben toch niet gek!” terug. De bekende pay-off, die jarenlang een belangrijk onderdeel was van de merkidentiteit, krijgt een eigentijdse update die aansluit bij de huidige tijdsgeest. De campagne is zichtbaar op alle kanalen en combineert herkenning met een frisse, moderne twist.
Raymond Mesterom, Director Marketing van MediaMarkt Benelux: “We positioneren MediaMarkt opnieuw als de nuchtere, fysieke held in het digitale oerwoud. Want als het écht om een goede deal gaat, wil je het met eigen ogen zien, voelen en testen. Daarnaast wil je vragen kunnen stellen en gebruikmaken van diensten zoals bezorging en installatie. Daarom ga je naar MediaMarkt. Want je bent toch niet gek?”
Comeback in drukste retailperiode
De eerste campagne met de teruggekeerde slogan gaat op 6 oktober van start en wordt breed ingezet via tv, radio, social media en online. Ook in 2026 zal “Ik ben toch niet gek!” onderdeel blijven van de marketingstrategie, om zo consistentie en herkenning te versterken.
Met het drukste kwartaal voor de deur – inclusief Black Friday en de feestdagen – speelt de timing van de campagne perfect in op de koopdrukte. Consumenten kunnen zich dus opmaken voor een golf aan acties en aanbiedingen.