Elektro Retail Magazine

Mediamarkt kiest voor Dentsu

Mediamarkt heeft, na een pitch met zes kandidaten, mediabureau dentsu (bewust met een lage letter, red.) geselecteerd voor haar off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop. De samenwerking start in mei 2023.

laptop met site van dentsu

 

Dentsu Benelux, gevestigd in Amsterdam en Brussel, wordt verantwoordelijk voor zowel de Belgische als Nederlandse tak van Mediamarkt. “We zijn gecharmeerd door de aanpak en inzichten van dentsu en hadden meteen het gevoel dat ons toekomstig team onze markt en de uitdagingen waar we voor staan begrijpt. Bovendien geloven we dat dentsu een grote meerwaarde kan hebben in het aligneren van de nationale campagnes met onze in-house performance marketingactiviteiten”, laat Kim Vilein, Head of Brand & Campaign Marketing MediaMarkt weten in een persbericht.

“Wij zijn zeer verheugd dat MediaMarkt voor ons heeft gekozen in zowel België als Nederland. Het bewijst dat onze Benelux-organisatie, die nu twee jaar bestaat, in staat is om zo een geweldige klant te kunnen servicen van strategie tot executie. We zien er naar uit om met MediaMarkt een echt succesvol partnership aan te gaan.”, voegt Mark van Dijk, CEO dentsu Benelux daar aan toe.

Vanaf mei 2023 wordt dentsu verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop en het spreekt voor zich dat branding en performance media optimaal worden geïntegreerd. Dentsu noemt zichzelf ‘het meest geïntegreerde mediabedrijf ter wereld’.

In haar wereldwijde netwerk werken 46.000 collega’s, in 143 markten, voor 85 van de top 100 adverteerders.

Bekijk hier de promovideo van dentsu:

 

Exit mobile version