Close Menu
    dinsdag 23 september
    Trending
    • ‘AI leidt tot afstandelijke klantrelaties’
    • Lenovo past AI-chatbot Lena aan na ontdekking ernstig beveiligingslek
    • Trust eerste pc-accessoiremerk met officiële ErgoCert-certificering
    • Philips introduceert ultracompacte USB-stick met 128 GB opslagcapaciteit
    • Anker SOLIX introduceert slimme thuisbatterij die met je meegroeit
    • Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden
    • TPV Technology krijgt hoogste duurzaamheidsscore van EcoVadis
    • ‘ACM start campagne om misverstanden over wettelijke garantie aan te pakken’
    Elektro Retail Magazine
    • Home
    • Nieuws
    • TV-trends 2025
    • Groothandels
    • Evenementen
      • IFA
      • Trade Mart
    • Service
    • Abonneren
    • Adverteren
    Elektro Retail Magazine

    Kabinet geeft elektronicawinkels weer wat lucht

    17 januari 2022

    Ondernemers in de elektronica-detailhandel zijn opgelucht over het besluit om de winkeldeuren beperkt te openen. Vrijdag maakte het kabinet bekend dat klanten vanaf zaterdag 15 januari weer welkom zijn tot 17.00 uur. Doekle Terpstra, voorzitter van Techniek Nederland: “Onze winkeliers hebben een lockdown moeten doorstaan in een periode die normaal gesproken voor topomzetten zorgt. Met deze versoepeling kunnen we weer vooruitkijken. Het is nog niet genoeg, maar we zijn blij dat het kabinet een eerste stap in de goede richting heeft gezet.”

    Techniek Nederland vindt dat de elektronica-retail al bijna twee jaar laat zien dat winkelbezoek verantwoord en veilig mogelijk is. Terpstra: “We hebben het over verstandige ondernemers die hun verantwoordelijkheid nemen. Klanten kunnen weer met een gerust gevoel naar de elektronicawinkel. Onze retail-leden kunnen zich probleemloos aan de regels houden: een maximumaantal klanten, voldoende afstand, mondkapjes en hygiënemaatregelen. Ik ga er dan ook van uit dat de openingstijden binnenkort verruimd kunnen worden.”

    Elektronica-retailers moeten het hebben van de combinatie tussen online en fysieke verkoop. Tijdens de lockdown hadden buitenlandse winkelketens en online-platforms vrij spel. Terpstra: “Consumenten die de afgelopen tijd zijn uitgeweken naar het buitenland en naar online-platforms, staan morgen niet vanzelf weer op de stoep. De lockdown heeft ongetwijfeld schade aangericht. Maar ik ben ervan overtuigd dat klanten snel terugkeren. Onze retailers hebben écht iets extra’s te bieden.”

    Deel dit:

    • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
    • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
    • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
    • Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
    • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
    Previous ArticleISE drie maanden uitgesteld
    Next Article Bureau RMC: jaaroverzicht drukte winkelstraten 2021

    Related Posts

    Olaf Zwijnenberg (sectormanager retail Rabobank) overleden

    16 september 2025

    ‘AI-assistenten bedreigen zichtbaarheid van retailers’

    5 september 2025

    Mediamarkt deels over naar JD.com

    1 augustus 2025

    Comments are closed.

    Lees ERM
    Hierboven een recent exemplaar van ERM. Wil je maandelijks ERM ontvangen? Kijk dan op onze pagina Abonnement voor een geweldige introductiekorting!
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    +31 6 18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Nieuwsbrief
    Meld je aan voor onze nieuwsbrief en krijg toegang tot onze Premium Content. (Werkt niet als een adblocker wordt gebruikt)
    Copyright © 2025. Pressure Media

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.